Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Till alla APX-älskare

Produkter
(logga in för att koppla)

timeUnit

Aktiv medlem
Taget från RetroPhotographics nyhetsbrev:

"Rollei Retro 100, 400 120
At last we have stocks of the Rollei Retro 100 and Retro 400 films in 120 rollfilm. The films are Agfapan APX 100 and 400 re-branded under the Rollei label and are from the last Agfa production run before closing. There is sufficient raw film to supply these films for many years."

Då var det officiellt...
 
Senast ändrad:
Gött, det får bli ett par lådor av 100-filmen snart. Frågan är om man skall ta det från Retro, Fotohuis Rovo eller Fotoimpex. Det lutar nog åt den sistnämnda för min del, de har så mycket roliga papper och grejer också... =)

APX/Retro 100 rekommenderas av DR5 för omvändningsframkallning (till dia), något som jag gärna vill testa. Svartvita dia i mellanformat, mums!
 
Edit: Nu har jag nog fått nåt om bakfoten, DR5 skriver: "APX is not the first film we'd recommend for dr5", de rekommenderar visst FP4 och Delta100 istället.

Men APX är en jäkligt fin porträttfilm, det vet jag iaf!
 
APX är sjukt fin film :)

Skarp och fin. Okej, skall erkänna APX 400 suger, men APX 100 är såååå fin o skarp !!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.