Får kanske (men bara kanske) moderera mitt inlägg om att varna för Travel-disk.
Efter ett par tester på landet-datorn så inträffade följande:
När man ansluter TRAVEL-DISK till datorn så får man upp 4 st diskar i utforskaren. En är TRAVEL-DISK (himself) samt 3 st till, som motsvarar de 3 kortläsare som finns i TRAVEL-DISK. Detta för att man skall kunna använda TRAVEL-DISK som ren kortläsare.
Efter några test så slutade datorn att läsa/hittade ej TRAVEL-DISK (himself) samt en av kortläsarna.
Det innebar att jag ej kunde kopiera data från TRAVEL-DISK.
Gjorde flera omstarter av datorn och TRAVEL-DISK, men felet var kvar, även följande dag. Antog då (kanske felaktigt) att något hänt med TRAVEL-DISK.
Här i Gbg så fungerar TRAVEL-DISK precis som den skall, både med bärbar (Windows XP) och med min stationära (Windows 2000). Har testat många gånger och allt verkar var OK.
Men uppenbarligen så finns det kommunikationsproblem med landet-datorn och TRAVEL-DISK. Får testa igen när jag kommer dit och kanske ta med TRAVEL-DISK:s diskett.
En varning har jag iallafall, men det har med ergonomin att göra.
Nedladdning av ett 2 gig:s minne tar c:a 10 min. Detta stör inte mig, då jag inbillar mig att långsam nedladdning är säkrare. MEN om disken flyttas under nedladdningen, så tar man med 90% säkerhet på ON/OFF och COPY knapparna och sabbar nedladdningen. TRAVEL-DISK bör således ligga orörd under nedladdningen eller så måste man vara mycket observant hur man tar i den.
Skall försöka göra ett litet skydd över knapparna.