Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som testat Amitech Travel Disk

Produkter
(logga in för att koppla)
Papperskorg

Jag är idag en helt ny ägare av en Amitech Travel Disk II, 40 Gb. Det känns roligt att ha lite extra backup inför resan. Hade tänkt köpa 2 Gb mer minneskort, men funderade lite på hur mycket jag och tjejen egentligen fotograferar när kameran är uppe. Då hade vi varit tvugna att tömma korten ganska så snabbt... 3.5 Gb räcker inte så långt. :)

Jag ser att en del har haft problem med sin Amitech. Hoppas inte att jag får det!

Ni som märker att det blir mindre plats kvar på hårddisken efter varje gång ni tömt den... leta up papperskorgen för hårddisken (högerklicka) och töm den. Formatera inte disken. Prova att använd alternativet "visa dolda filer" så hittar ni den också samt katalog för startfiler för Amitech.

Sedan håller jag med om att det tar ett litet tag att läsa över data till disken från CF-kort. Jag gjorde ett litet test att flytta över 4 Gb från datorns smabba hårddisk till Amitech och det tog ca 8 minuter (ca 8 Mb/s), vilket jag tycker är rätt så okej skrivhastighet.

Min batteri-indikator lyser dock inte upp för att visa att batteriet är fullt, den visar tomt batteri hela tiden, måste vara något fel. Men, jag ska till Nya Zeeland och där fins det ström har jag hört.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.