Annons

5D vs 1D Mach II?

Produkter
(logga in för att koppla)
Här är en sammanställning av tekniska data jag gjorde, baserat i mångt och mycket på data från www.dpreview.com, samt Canons produktblad och annan information tillgänglig på nätet.

Med allra största sannorlikhet förekommer fel och oriktigheter, så ha överseende.

Bilagor

• camera comparison.pdf
    21 KB · Visningar: 71
BME skrev:
Här är en sammanställning av tekniska data jag gjorde, baserat i mångt och mycket på data från www.dpreview.com, samt Canons produktblad och annan information tillgänglig på nätet.

Med allra största sannorlikhet förekommer fel och oriktigheter, så ha överseende.

Hm, jo, de tekniska specifikationerna kan jag läsa mig till själv också, dock är jag mer intresserad av era åsikter/tankar i ämnet!

/Jocce

Om fullformats sensor är väldigt viktigt för dig, välj 5D, annars är väl valet givet, MK2n är ju en Proffskamera med fantastiska prestanda.

Varför undrar du vilken du skall välja ?

Senast ändrad:
Zoso skrev:
Om fullformats sensor är väldigt viktigt för dig, välj 5D, annars är väl valet givet, MK2n är ju en Proffskamera med fantastiska prestanda.

Varför undrar du vilken du skall välja ?

Hm, jo, men vad är fördelarna resp nackdelarna med fullformats sensor?

Är väl sugen på ny kamera egentligen, dock är väl dessa egentligen utanför min budget, men är juh kul att få se vad folk tycker och så!

/Jocce

Jag hade lätt lagt de extrapengarna på en 1D Mach II.. Klämde på en 5D häromdagen och visst var den trevlig dock kändes den inte som en kamera värd 30 000kr. Ska man ändå lägga så mycket så varför inte satsa på ett rejält proffshus istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar