ANNONS
Annons

Htfoto blixtpaket 2995kr!

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
http://www.htfoto.com/

FE SB110B BLIXTKIT ,TVÅ BLIXTAR+TILLBEHÖR
ETT KOMPLETT KIT MED TVÅ SS 110B SAMTLUFTDÄMPADE
STATIV,EN SOFTBOX 45X45CM,FÄRGADE FILTER SAMT SYNK
OCH NÄTSLADDAR.ETT ÅRS GARANTI.TOKBILLIGT INTRODUKTIONSPRIS!!!

Vad tror ni om detta paket?

Effekten är ju endast på 110WS inte så mkt att hänga i julgrane. Jag skulle istället kolla på ett begagnat system.

Om du kan lägga uppåt en 10.000 så får du mkt bättre saker.

Kolla på Interfits blixtsystem.. Photax har det och kostar väl en 5-6000:- för 2x300Ws..

Men visst, det kan räcka om man bara vill prova på.

Jeppe skrev:
Kolla på Interfits blixtsystem.. Photax har det och kostar väl en 5-6000:- för 2x300Ws..

Men visst, det kan räcka om man bara vill prova på.

köpte ett liknande när jag började, insåg snabbt att 2 blixtar inte räckte till............................

Tack för alla svar hörni.
Ledtal 32 är ju för en rätt vid vinkel så kan ej jämföras med tex vanliga blixtar...

Daniel: Menade du att 2st blixtar är för få? jag har redan en off cameraflash som kan användas som hårljus tex... mer än 2 skallar behöver jag inte :)

Jeppe: Jag har kollat på electra 150 men det är för mycket pengar för mig att kasta ut då jag bara ska lite sporadiskt plåta mina syskonbarn och min flickvän...

Tack för alla svar iallfall.

hailstorm skrev:
Tack för alla svar hörni.
Ledtal 32 är ju för en rätt vid vinkel så kan ej jämföras med tex vanliga blixtar...

Daniel: Menade du att 2st blixtar är för få? jag har redan en off cameraflash som kan användas som hårljus tex... mer än 2 skallar behöver jag inte :)

Jeppe: Jag har kollat på electra 150 men det är för mycket pengar för mig att kasta ut då jag bara ska lite sporadiskt plåta mina syskonbarn och min flickvän...

Tack för alla svar iallfall.

Ska man ljussätta lite mer seriöst så är 2 för lite.

Håller inte med dig riktigt faktiskt.
Short, long, broad och rembrandt tex utgår från endast 1ljuskälla... bakgrundsljus och hårljus får jag också till...

MEN visst kan 2skallar vara för lite men att man inte kan ljussätta seriöst med 2 det tycker jag är svammel :)

2 blixtar räcker långt en blixt och en reflexskärm räcker också långt, med enklare ljus uppsättningar ökar chansen för ett bra resultat även om man inte är proffs på ljus sättning.

Du får inte värdens starkaste blixtar men jag tror dom räcker till vad du tänker göra.
Köp dom och experimentera och ha kul, om du kommer på att studio foto är din passion i livet så sälj dom och köp något kraftigare.

Det är inte utrustningen som gör bra bilder utan kunskapen om hur man använder den.

dude skrev:
2 blixtar räcker långt en blixt och en reflexskärm räcker också långt, med enklare ljus uppsättningar ökar chansen för ett bra resultat även om man inte är proffs på ljus sättning.

Du får inte värdens starkaste blixtar men jag tror dom räcker till vad du tänker göra.
Köp dom och experimentera och ha kul, om du kommer på att studio foto är din passion i livet så sälj dom och köp något kraftigare.

Det är inte utrustningen som gör bra bilder utan kunskapen om hur man använder den.

hehe ok ture...

Saken är den att jag verkligen ställer mig lite frågande till just styrkan på blixtarna...

Det hänger på hur nära du ställer grejerna och vad som är största bländare på det objektivet du kommer att använda, det är sällan maxkapaciteten som är problemet vid valigt porträtt foto i studio snare möjligheten att strypa effekten om du vill ha kortare skärpedjup.

Killen som står bakom sajten som du tänker köpa grejerna ifrån påstår sig vara gammal i gemet. Lägg ett mail och fråga honom är han lite hederlig så borde du få ett bra svar om grejerna fungerar ihop eller inte.

dude skrev:
Det hänger på hur nära du ställer grejerna och vad som är största bländare på det objektivet du kommer att använda, det är sällan maxkapaciteten som är problemet vid valigt porträtt foto i studio snare möjligheten att strypa effekten om du vill ha kortare skärpedjup.

Killen som står bakom sajten som du tänker köpa grejerna ifrån påstår sig vara gammal i gemet. Lägg ett mail och fråga honom är han lite hederlig så borde du få ett bra svar om grejerna fungerar ihop eller inte.

ok tack tore. ska göra det... Jag har inget emot F2.8 och sådär... gillar kort dof. och att bosta ison är inget jag har något emot heller... kan ju alltid tvätta dom lite sedan... 350d har faktiskt rätt ok brusnivåer imo.

Jag blev lite nyfiken så jag gjorde en snabb test min interfit 300i ger bländare 5,6 på lägsta effekt (1/8) med ett 120 cm transparent paraply på lite styvt en meters avstånd.
Med det resultatet i ryggen så vågar jag påstå att det räcker om du inte vill använda blixtarna till att göra bakgrunden helt vit.

Den här tog jag med en vanlig Canon 420 blixt den ger 42ws tror jag så får du en referens i hur mycket ljus du behöver för ett porträtt.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=270613

dude skrev:
Jag blev lite nyfiken så jag gjorde en snabb test min interfit 300i ger bländare 5,6 på lägsta effekt (1/8) med ett 120 cm transparent paraply på lite styvt en meters avstånd.
Med det resultatet i ryggen så vågar jag påstå att det räcker om du inte vill använda blixtarna till att göra bakgrunden helt vit.

Den här tog jag med en vanlig Canon 420 blixt den ger 42ws tror jag så får du en referens i hur mycket ljus du behöver för ett porträtt.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=270613

Tack snälla Tore. Du är guld värd.

Har 3 st 200 Ws blixtar som endast går att ställa ner ett steg och då nästan ger för mycket ljus för foto med softbox i vardagsrumsstudio, 110 Ws med tre steg låter trevligt. Det skulle dock vara intressant att veta vad de har för uppladdningstid (även om den också blir kortare med lägre effekt).

Kul att de också finns ganska billigt med batteripack, ska ha den butiken i minnet om jag behöver expandera utrustningen någon gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar