Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som vet vad detta är för kamera (gammal)?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danyael_X

Aktiv medlem
Hepp!

I mitt sökande efter en bladfilms kamera har jag hittat den här, och grabbensom har den vet inget om den alls. Hans mormor hade den på vinden tydligen.

Jag vill påstå att det är en kasettkamera, men om det är för glas eller bladfilm det vet jag inte och inge personen som har den heller, han kan inget om kameror överhuvudtaget. Och jag misstänker att formatet är antingen 6x9 eller 9x12 men det är vad jag misstänker

Jag har aldrig sett kameran IRL och jag ahr bara pratat med killen på telefon.

Några tankar eller förslag?

Chris

Denna typ av kameror är vanliga och har oftast inget speciellt värde.

Men det kan vara kul att fotografera med dem. Enklast är om man hittar en modell som klarar 120-film och ger 6x9-bilder. Andra mer udda format kan vara bökiga att hitta film till och hantera.

Tycker ni att 440 är för mycket att ge för den?

I och med att varken jag eller säljaren vet om den fungerar, så är jag tveksam, men jag vet inte så mycket om dsånna här kameror.

Ska jag vänta tills jag hittar en som jag vet vad det är för något, och som jag vet säkert fungerar?

Chris

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar