Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
bara två veckor kvar, och jag som inte har bestämt vilket objektiv jag ska köpa till oj oj oj :)
 
Jämförelse 20D vs 350D

Här är en jämförelse mellan 20D o 350D, inklusive bildresultat. Jämförelsens resultat är, inte oväntat (enligt mig) ganska "jämnt skägg" mellan de två kamerorna.

Man skriver: "Strangely, when I view the the crops through whichlens, the 350D seems noisier but when I view the crops on my computer, the 20D seems noisier. Also, the 350D images seem slightly softer than the 20D images."

Man har jämfört bilder tagna med 100-400-800-1600 ISO.
Jag tycker dock att 350D verkar en aningens brusigare, men jag har inte studerat bilderna i detalj.


Läs här:
http://www.whichlens.com/index.php?...non_20d_comparison_revie&more=1&c=1&tb=1&pb=1

h/mats
 
Senast ändrad:
Är nog lite fixerad vid kameraköp just nu...

skp skrev:
ååh, denna eviga väntan... ;)

Funderar ju också på en 350D och väntar också på att den ska komma in i butik så man kan klämma o känna på den.

Väntar så pass mycket att jag faktiskt t o m DRÖMT om denna kamera i natt!

Men i drömmen fanns den inte i helsvart utan enbart i dessa färger: Svart/röd, svart/gul och svart/rosa!!! Ha ha ha, undrar vilken färg man hade valt då? Inte den rosa i alla fall... :)
 
jag har då beställt, osett.
blir jag frukansvärt missnöjd så blir det väl öppet-köp-lämna-tillbaka-grej av det hela, men jag är rätt övertygad om att jag kommer att vara mer än nöjd...

så jag går bara och väntar... :)

annars lät ju de där färgalternativen rätt schyssta ;)
 
Är det samma "akta håll inte i mig" hölje på 350 som 300? ska läsa igenom allt om 350 när jag hinner, hade i princip bestämt mig för 20d tills nu.
 
Det är nog samma polycarbonatplast som i 300D, möjligen tjockare och med annan ytfinish.

http://www.whichlens.com/index.php?...on_20d_comparison_revie&more=1&c=1&tb=1&pb=1, skriver man så här:

"Build quality is good. Fit and finish are fine, even at normally iffy areas such as the battery door and compact flash door. The surface finish is slightly rougher than the 20D. The quality is on par with the 20D. 20D has the advantage of magnesium alloy body but the plastic 350D feels like it could survive a bit of abuse as well. "


visst, man vill ju själv känna hur det är...


h/mats
 
Det blir nog en 20d ändå, känns som jag ska göra sönder 300d varje gång jag är ute å jobbar på nätterna. för stark gissar jag ;)
 
Av alla de 300D som finns ute har jag fortfarande inte hört att någon skulle ha spruckit eller så. Plast är ofta hållbarare än vad man tror då det är mer flex i än metall. Sen är ju iofs chassit under i metall även på 300D/350D.

Men känslan kan vara viktigt.
 
En mindre kamera innebär också mindre plastytor.
Själv hade jag tänkt investera i ett batterigrepp med, och det lär också göra det stadigare. Batterigreppet har jag ingen aning om vad det är i för material, men jag skulle gissa på magnesium.

och nä, jag har inte heller hört talas om att plasten spruckit på en 300D oavsett egen handstyrka. Visst, drämmer man den i backen med full handkraft så lyckas man säkert....

Sedan är det en annan sak med reptålighet...
 
men jag betvivlar att 20d knakar när man håller i den ;) eller att batteri och minneskortlocket känns som clas ohlsson varning .. lalalaa
 
Damocles skrev:
Av alla de 300D som finns ute har jag fortfarande inte hört att någon skulle ha spruckit eller så. Plast är ofta hållbarare än vad man tror då det är mer flex i än metall. Sen är ju iofs chassit under i metall även på 300D/350D.

Men känslan kan vara viktigt.

Precis, men däremot har jag läst om vissa "mer gedigna" D70 som fått sprickor..;)
 
Re: Är nog lite fixerad vid kameraköp just nu...

Uttryck skrev:

Men i drömmen fanns den inte i helsvart utan enbart i dessa färger: Svart/röd, svart/gul och svart/rosa!!! Ha ha ha, undrar vilken färg man hade valt då? Inte den rosa i alla fall... :)

VA?! Hade du inte valt den i rosa? Det hade jag gjort... :) När jag var yngre så köpte jag t.o.m ett Gameboy som var rosa. Jag tycker fortfarande om den. :)

/Karin som t.o.m har sina dykfenor i illrosa... ;)

PS Flåt för OT'n... min tjejiga-nerv kunde inte hålla sig borta. :) DS
 
Damocles skrev:

Men känslan kan vara viktigt.

Känslan är jätteviktigt... Det är t.ex stor skillnad mellan *ist DS och 300D. Trots att båda har plast och metallchassi. *ist DS har en mer gummiklädd yta som inte gör den så "ihålig" som 300D inte är, men som det känns som.
 
Re: Re: Är nog lite fixerad vid kameraköp just nu...

snysop skrev:
VA?! Hade du inte valt den i rosa? Det hade jag gjort... :) När jag var yngre så köpte jag t.o.m ett Gameboy som var rosa. Jag tycker fortfarande om den. :)

/Karin som t.o.m har sina dykfenor i illrosa... ;)

PS Flåt för OT'n... min tjejiga-nerv kunde inte hålla sig borta. :) DS

Nja, även om jag annars faktiskt gillar rosa så funderade jag nog på den röd-svarta i drömmen. Rätt löjlig dröm eg men man rår väl inte för vad man drömmer om antar jag... :)

I drömmen kändes den inte alls plastig utan rätt tung o gedigen faktiskt. Ha ha, får se om den är så i verkligheten också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.