Annons

Varför så mycket ord i NO WORDS!!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter_H

Aktiv medlem
Jag tycker att det berättas på tok för mycket om hur, när och si och så kring bilderna i detta forum. Tanken är ju att bilden ska få tala för sig själv och betraktaren få tolka den och inte få beskrivet vad den föreställer, när den är tagen o.s.v .o.s.v. Det behövs inte mer en 1 tecken för att kunna lägga upp sin bild.

..Och så väljer jag att lägga in mitt inlägg fullt av ord med utan bild i detta forum ;)
 
där slog du huvudet på spiken men engelskkunskaperna är kanske inte så avancerade hos dem som laddar upp :) No Words betyder ordagrannt Inga Ord
 
Jag håller med. Hela idén föll ju på en gång. Jag gillade idén med "no words" men alla beskrivningar och långa titlar gjorde det tråkigt tycker jag.
 
Enig. Sen tycker jag också att det blir lite krystat med modellen att nån först anger tema, utan att själv ladda upp en bild. Photo.net-modellen där trådstartaren börjar med tema och bild känns mycket spontanare och bättre på alla sätt.
 
Jag måste säga att jag fullständigt håller med. Har själv varit nära att starta den här tråden tidigare. No words = inga ord. Förstår inte att det ska vara så svårt att förstå. Grrrr.
 
PerFogelberg skrev:
Jag måste säga att jag fullständigt håller med. Har själv varit nära att starta den här tråden tidigare. No words = inga ord. Förstår inte att det ska vara så svårt att förstå. Grrrr.

Ett förslag i all stillhet - eftersom "no words" = "inga ord" på svenska, kan vi väl kalla tråden just det. Eftersom vi är en svensk fotosida alltså.
 
Det går inte att göra en lösning där det inte ens är möjligt att skriva i No words-forumet? Det är klart hur startar man en tråd...

/Svante
 
Det är fortfarande för mycket ord i No Words. Många skriver titlar och skämt, eller förklarar sin idé med bilden. Hela tanken bakom No Words faller ju. Håller med Svante om att det borde finnas en funktion som förbjuder ord :)
 
Det enda man behöver skriva är en rad med mellanslag. Då slipper man att skriva en punkt.

Kan folk inte låta bli att skriva saker tycker jag man lika gärna kan skrota No Words-forumet.
 
Det verkar inte som denna tråd hjälpt mycket...fortfarande massa text..ibland utan bild dessutom (!) Bedrövligt!!
 
Senast ändrad:
Peter_H skrev:
Jag tycker att det berättas på tok för mycket om hur, när och si och så kring bilderna i detta forum. Tanken är ju att bilden ska få tala för sig själv och betraktaren få tolka den och inte få beskrivet vad den föreställer, när den är tagen o.s.v .o.s.v. Det behövs inte mer en 1 tecken för att kunna lägga upp sin bild.

..Och så väljer jag att lägga in mitt inlägg fullt av ord med utan bild i detta forum ;)

Erkänner mig tokskyldig i några fall men det har inte varit medvetet utan rena misstag eftersom jag läser illa och tappar bort mig ibland. Ber så mycket om ursäkt.

(Skäms) (ska bättra mig) :)
 
Hur ska vi kunna stävja trenden? Jag tillhör dem som tycker att no words betyder no words och inget annat.

Ska ett påpekande formuleras som läggs in som svar på textinlägg i no words? Ska man påpeka det i vederbörandes gästbok? Ska man ignorera det? Går det att lösa tekniskt?
 
Det går tekniskt inte att stänga av så man inte får skriva i ett visst forum, det är tvärtom så att den kräver att man skriver något.

De utannonserade "poolerna" kommer lösa detta, då blir det mer gemensamma album där man stoppar in bilder. Men det tar en stund till innan de är klara - det dyker ju alltid upp något annat att pyssla med (som ni ser i röd text härovan...)
 
clindh skrev:
Det går tekniskt inte att stänga av så man inte får skriva i ett visst forum, det är tvärtom så att den kräver att man skriver något.

De utannonserade "poolerna" kommer lösa detta, då blir det mer gemensamma album där man stoppar in bilder. Men det tar en stund till innan de är klara - det dyker ju alltid upp något annat att pyssla med (som ni ser i röd text härovan...)

Varje gång poolerna nämns så känns det nästan som julafton. Jag längtar verkligen :)

/ Marcus
 
Tja, jag vet inte...men det står ju faktiskt en kommentar enligt följande under länken till "No Words" :

"Inga ord, bara bilder! Första foruminlägget skriver en rubrik och efterföljande inlägg består BARA av en bild (400px bredd) på temat".

Läser man innantill borde det inte vara några problem.
 
Lasse_U skrev:

"Inga ord, bara bilder! Första foruminlägget skriver en rubrik och efterföljande inlägg består BARA av en bild (400px bredd) på temat".

Läser man innantill borde det inte vara några problem.

Bra inlägg/synpunkt, men verkar svårt för många, måhända skrivklåda?

Trådregeln är ju väldigt enkel, precis som du skriver finns ju "trådregeln" som säger:

-"Inga ord, bara bilder! Första foruminlägget skriver en rubrik och efterföljande inlägg består BARA av en bild (400px bredd) på temat."

Varför kan det inte få vara så?

/B
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.