Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1Ds Mk II

Produkter
(logga in för att koppla)

Ralph L

Aktiv medlem
Äntligen kommer den! Ny optik också ser jag...

Ska vi gissa på 15-16 Mpixel, 5-6 b/s, buffert på 15 RAW eller 35 JPG?
 

Bilagor

  • canon_eos_1ds_mk_ii_400.jpg
    canon_eos_1ds_mk_ii_400.jpg
    45.5 KB · Visningar: 810
Den är så vacker att man blir tårögd ;) Men tyvärr kommer den väl att bli i en av de högre prisklasserna, som man inte har råd med...
 
Japp.. Canon ligger inte på latsidan.. De lanserar även Mk II av 10D idag.. Inte så upphetsande kanske.. Men nu förstår alla ni som väntat på era 10D varför ni inte får några..

6MP, 5 fps, 15 RAW i buffert (30 jpg), Digic II
 

Bilagor

  • 10d-mkii.jpg
    10d-mkii.jpg
    31.8 KB · Visningar: 738
Och Nikon kanske kommer med en D2X, fullformat? Nähä, inte det...

Jo, nog har man hört lite löst snack om en 1Ds Mk II till hösten tillsammans med en 3D... Den som lever får se, men det känns som att en 1D Mk II får duga :)
 
Mera Modeller

Suck.. att jag inte har PS på min jobbmaskin...

Annars hade jag kunnat visa er Powershot Pro2, som Canon också lanserar i dag =)
 
Någon dag kommer det givetvis en efterträdare till 1Ds. Buffertminnet kommer alldeles säkert vara större (det är det största klagomålet). Några pixlar till, zoombar display, ISO 1600 och E-TTL2 är väl också troligt.
 
Aviator skrev:
Den är så vacker att man blir tårögd ;) Men tyvärr kommer den väl att bli i en av de högre prisklasserna, som man inte har råd med...

*Lurad* Jag skall sluta lita på folk, i synnerhet idag... Ganska lustigt att jag gick på den här, för strax före jag såg den nya "1Ds" såg jag också den omgjorda D2H:an, men den gick jag inte på.. Världen är full av aprilskämt...

ps. grattis till han/hon/den som har gjort bilden, en blev iaf lurad
 
Aviator skrev:
*Lurad* Jag skall sluta lita på folk, i synnerhet idag... Ganska lustigt att jag gick på den här, för strax före jag såg den nya "1Ds" såg jag också den omgjorda D2H:an, men den gick jag inte på.. Världen är full av aprilskämt...

ps. grattis till han/hon/den som har gjort bilden, en blev iaf lurad

Tack, det värmer! :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.