easyrider
Aktiv medlem
Hittade ett Canon objektiv med adapter och eventuellt en fjärrkontroll till på ett loppis. Undrar vad det är för något? (Se bild)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det står "43-58 mm" på kanten på motstående sida av prylen jämfört med där objektivet sitter. Kan man gissa att det är nån slags telezoomconverter som moterats i objektivets filtergänga? Den lilla lådan med en strömbrytare kan kanske vara en motorzoom. Det är lite för få knappar dock. Det kanske kan vara någon slags besysning? Visico verkar tillverka fotoprylar för filmning, där det även förekommer komponenter för fjärrstyrning.
Fjärrkontrollen (WL-D89) är till en videokamera.
Övrigt verkar vara tre olika saker:
- ett 50 mm objektiv från Canon
- Någonting från Visio
- En step-ring 43-58 mm
Undrar vad det där från Visico är.
Tack för klargörandet med fjärrkontrollen! Frågan nu är bara vad detta ”någonting” från Visio är?
Det tror jag inte stämmer. Kickstartergrunkan ser inte ut som grejen på TS bilder, och de båda har inte samma namn (Visio vs. Visico).Det är en del av en portabel projektor.
https://www.kickstarter.com/projects/weareprojectors/visio-the-powerful-mobile-photoprojector
Det tror jag inte stämmer. Kickstartergrunkan ser inte ut som grejen på TS bilder, och de båda har inte samma namn (Visio vs. Visico).
Det kan kanske bli svårt att ta reda på vad det är. Med tanke på att det sitter en ganska gammal objektiv på grunkan så kan det vara något som tillverkades för rätt länge sen.
Det går inte att separera delarna på nåt vis? Om min teori med att lådan är fastskruvad i filtergängan på objektivet stämmer, så borde de gå att skruva isär. Det ser ut som att det sitter några skruvar här och var på lådan och även på ringen på "grunkan"
Märkligt ser ut som det är en liten lampa som snurrar. Lampan lyser dock inte, är nog trasig. Bifogar en bild till.
"snurrar"? Menar du att den roterar, eller avser du "surrar", dvs ger något (svagt) ljud ifrån sig?
Är det lampan som roterar eller roterar ringen som lampan är monterad på?Roterar. Lampan kanske roterar för att sprida ljuset jämnt?
Är det lampan som roterar eller roterar ringen som lampan är monterad på?
I bilden i inlägg #13 ser man två grejer därinne. Jag kan inte riktigt avgöra vilken av dem som är en lampa? Vad kan det andra vara?
Roterar verkligen den grejen? Sladdarna ser ut att sticka in under en ring. De skulle väl gå av om lampan roterar?
Är det inte ringen som lampan är monterad i som roterar?
Eller roterar lampan, men inte lampfästet?