Annons

Julkalender?

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
TIll nästa jul då så klart ;-)..man skulle kunna låta alla fotografer som vill skicka in en bild och göra en kalender av den..och så fick man då varje dag (fram till jul) få se en ny utvald bild på FS.

Man skulle t.o.m kunna göra en tryckt version och sälja den.

Vad tycks?
 
Klart det blir..det får man ju leva med..kan väl vara roligt iaf...det blir iaf EN stor bild..och vilken det blir, blir ju spännande :)

eller så gör man 24 st 10X15 och lägger de ovanpå varandra, med papper som det står nummer på emellan!
 
Kul! även om det bara skulle funka på webben så är det ju en liten utmaning i det;)

Kanske några kunde måla upp en jättekalender med 24 foton i och hålla utställning nånstans då det blir dags? Många på sidan målar väl också?
 
Japp..jag målar..kanske kan vara något..man skulle måla den stora bilden menar du? annars skulle man ju kunna använda ett stort fotografi.
 
Jag tänkte större än vad som är normala format på foton;) Så att 24 minst 18x24-bilder får plats typ. Lättare att måla då. Kanske några kunde göra ett grupparbete med ett riktigt passande julmotiv?
/Lotta (målar också)
 
..och orealistiskt behöver det ju inte heller vara egentligen. Finns tillräckligt med intresse och duktigt folk så borde det ju gå att ordna plats för något sånt i flera städer? Fast med olika kalendrar och bilder i olika städer förstås..
 
Hoppas det finns intresse.

Om det gör det så kan jag, bara för att öka på lite åta mig att tigga plats och lite material (material till målningen alltså) i Värmland eller Göteborg. Detta OM intresse finns så klart. Med detta inte sagt att jag automatiskt målar eller bidrar med foton till ev. röstning för det..

Vilka kan åta sig att aranngera nåt på andra håll?

Fotosidans medlemmar skulle ju sedan kunna rösta fram "luckor" bland anmälda bilder, kanske oavsett stad?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.