Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
köpa utrustning i USA?
- Trådstartare vinnie
- Start datum
PhotoJoe
Aktiv medlem
Kan bara svara på hur det var när jag handlat i New York.
Jag slängde kartongerna, skickade kvittona på Posten i ett kuvert.
Eftersom jag mellanlandade i Frankrike så gick jag på blått när jag kom hem till Arlanda igen, hade allt nedpackat i resväskorna.
Om du handlar via postorder så är tullen på 6,7% för kameraprodukter från USA, sen läggs det moms på rubbet.
Vissa produkter har världsgaranti (gluggar, blixtar. tillbehör), vissa har det inte, det är helt olika på vissa produkter och fabrikat, så det får du kolla upp noga.
Jag slängde kartongerna, skickade kvittona på Posten i ett kuvert.
Eftersom jag mellanlandade i Frankrike så gick jag på blått när jag kom hem till Arlanda igen, hade allt nedpackat i resväskorna.
Om du handlar via postorder så är tullen på 6,7% för kameraprodukter från USA, sen läggs det moms på rubbet.
Vissa produkter har världsgaranti (gluggar, blixtar. tillbehör), vissa har det inte, det är helt olika på vissa produkter och fabrikat, så det får du kolla upp noga.
Slas
Aktiv medlem
Tänkpå att de har "moms" (tax) i USA också, som tillkommer på priserna om du handlar i butik.. Momsen varierar mellan olika stater..
Cannon verkar ha världsgaranti på objektiv men inte på kamerahus (kan skilja mellan olika butiker också)
Om du åker till Hollywood kan jag rekomendera ett besök hos "Mel Pierce Camera & Digital" dom har en parkeringsvakt som tar hand om din bil när du handlar..
Sök lite i forumet på typ "USA" annars, så hittar du massor av info om just köp utomlands.
//Danne
Cannon verkar ha världsgaranti på objektiv men inte på kamerahus (kan skilja mellan olika butiker också)
Om du åker till Hollywood kan jag rekomendera ett besök hos "Mel Pierce Camera & Digital" dom har en parkeringsvakt som tar hand om din bil när du handlar..
Sök lite i forumet på typ "USA" annars, så hittar du massor av info om just köp utomlands.
//Danne
Guero
Aktiv medlem
Ska du köpa kamera utrustning i USA finns det bara en affär du ska handla i, www.bhphoto.com Den är känd över hela världen som den mest profesionella (bra utrustning, bra service , och bra priser). Det är också en extremt stor och häftig affär. Spelar ingen roll om du sak köpa en pocket camera eller eller 600 L till din Canon, det är där man ska handla. Jag har nog handlat där för minst 100 000 SEK och aldrig haft ett problem trots ett par byten av lite dyrare grejor. Köpte senast en Powershot S50 för ca 3600 som nu kostar ca 5300 här men då var lite dyrare i Sverige. Inte några fantastiska besparingar men ändå lite grann. Ska du köpa en DSLR är det lika billigt att flyga över till NYC och ta lite semester som att köpa den här i Sverige (utan semester.....). Och då har jag inte räknat in eventuella objektiv och tillbehör.
Om du har någon kompis som ska dit är det en bra ide att dom tar med sig grejorna hem. Som flera nämnde tillkommer oftast tull och moms om du skickar till Sverige. Är du i NYC och inte vill betala moms (ca 8 %) kan du skicka grejorna till en annan stat (även CT och NJ) så slipper du detta.
Canon's garanti gäller över hela världen på alla de produkter jag har köpt(scanner, objektiv,kamerahus, etc.) men du får försås skicka in grejorna till Canon själv.
Fall inte för frestelsen att handla från någon skit affär bara för att dom är någon krona billigare. Det är tex. mycket vanligt att folk faller för den frestelsen i NYC och det brukar alltid vara ett stort misstag. Jag känner tyvärr inte till några bra affärer i Europa som erbjuder bra priser och är profesionella men någon här på Fotosidan kan säkert tipsa dig.
Lycka till
H
Om du har någon kompis som ska dit är det en bra ide att dom tar med sig grejorna hem. Som flera nämnde tillkommer oftast tull och moms om du skickar till Sverige. Är du i NYC och inte vill betala moms (ca 8 %) kan du skicka grejorna till en annan stat (även CT och NJ) så slipper du detta.
Canon's garanti gäller över hela världen på alla de produkter jag har köpt(scanner, objektiv,kamerahus, etc.) men du får försås skicka in grejorna till Canon själv.
Fall inte för frestelsen att handla från någon skit affär bara för att dom är någon krona billigare. Det är tex. mycket vanligt att folk faller för den frestelsen i NYC och det brukar alltid vara ett stort misstag. Jag känner tyvärr inte till några bra affärer i Europa som erbjuder bra priser och är profesionella men någon här på Fotosidan kan säkert tipsa dig.
Lycka till
H