Jag beställde en del saker som de hade billigt under Black Friday (fredag den 27 november). Bl.a ett Sigma 70-200 2,8 som var över 2000:- billigare än Cyberphoto, en telekonverter, ett gäng med stativ. Totalt grejor för över 10 000:-. Då jag första gången chattade med dem (för en vecka sedan, 3/12) och undrade vart mina saker tagit vägen så skyllde de på att grejorna skulle skickas från deras centralllager i Finland (vilket inte framkommer på deras hemsida, där står det bara att det skall skickas från deras centralllager och eftersom jag handlar i en butik med .se adress, så antar jag ju att centrallagret ligger i Sverige) och att det var poststrejk i Finland. Fine, tänker jag. Force Majeure, sånt händer. Men jag tyckte det var oproffsigt av dem att inte informera genom mail. Jag kan ju inte hålla reda på vad det är för strejker i Finland (och, som sagt, jag kunde ju inte veta att de skickade från Finland). Detta var i torsdags (3/12). Nu har jag dock kollat upp det och enligt YLE så tog strejken slut redan den 30/11. Hmm....Den 4/12 fick jag en avisering att min ena beställning nu var packad och på väg att skickas. Fick ett spårningsnummer. I detta skick låg det kvar i 4 dagar, tills igår eftermiddag (såg det först nu). Enda infon var att PostNord blivit aviserade om att de skulle få ett paket av Rajala. Nu står det "försändelsen transporteras". Mina andra grejor vet jag inget om. Allt jag beställde skall ha varit inne på lager (vad jag minns), då jag beställde dem. Jag fick ett plötsligt jobb på fredagen (27/11) i Sth och kilade förbi Rajalas butik och kollade om jag kunde hämta ut grejorna där, men det var någon artikel de inte hade just där, så jag åkte hem till Uppsala i tron att det skulle komma hem till mig några dagar senare via posten. Igår chattade jag återigen med Rajala och sade att jag tyckte att detta var väldigt oproffsigt skött och bad honom, han i chatten, att framföra det till sina chefer. Det skulle han. Men jag har inte hört ngt. Nu när jag har funnit ut att de ljög mig rakt upp i ansiktet vad gäller poststrejken och inte lyft ett finger för att informera mig eller rätta till det här...ja, då kan jag inte annat än att berätta det här. Hoppas att någon på Rajala läser detta. Åtminstone så kan jag varna andra. Nej, det blir Cyberphoto nästa gång igen. Eller någon annanstans där de bryr sig.För detta har inte varit värt pengarna jag skulle ha sparat och bemötandet och bristen på info lämnar allt att önska. Han i chatten har dock varit trevlig, förutom att han påstod att det var strejk på posten i Finland då den redan var slut och att han (de) inte gjort ngt trots att jag båda gångerna gett dem beställningsnummerna.