Annons

för många långa citat

Produkter
(logga in för att koppla)

GunnarW

Aktiv medlem
Många svarar med citat utan att det verkar motiverat eller tillför något. Jag tror att det i många fall är ett ... tja ... misstag eftersom "besvara med citat" ligger bättre till än den helt annorlunda utformade "besvara" som också ligger på ett helt annat ställe. Det stör läsflödet att snava på dessa onödiga citat för att inte tala om när ett citerat inlägg är långt. Då är jag ganska nära att bara hoppa ur till något annat. Störande som ett reklamavbrott i annan media.

Mitt förslag är att ni ändrar layouten för "besvara" och "besvara med citat" så att "besvara" blir det naturliga valet. Kanske också att man måste klicka i något extra för att citera eller något som gör att man inte citerar av bara farten när det inte tillför något som att hålla ihop någon del.

Många svarar med citat utan att det verkar motiverat eller tillför något. Jag tror att det i många fall är ett ... tja ... misstag eftersom "besvara med citat" ligger bättre till än den helt annorlunda utformade "besvara" som också ligger på ett helt annat ställe. Det stör läsflödet att snava på dessa onödiga citat för att inte tala om när ett citerat inlägg är långt. Då är jag ganska nära att bara hoppa ur till något annat. Störande som ett reklamavbrott i annan media.

Mitt förslag är att ni ändrar layouten för "besvara" och "besvara med citat" så att "besvara" blir det naturliga valet. Kanske också att man måste klicka i något extra för att citera eller något som gör att man inte citerar av bara farten när det inte tillför något som att hålla ihop någon del.

Håller med till 100%
;-)

(Förlåt. Det var straffsparksläge på den bollen. Kunde inte svara på annat sätt.)

Självklart ska man citera hela långa – men det skall visas max 5 rader om ens det. Gör det 'collapsed', dvs att man kan klicka på en pil/plus-tecken så att hela det citerade syns.
Ibland får man ju bläddra ihjäl sig...

@Jewster: jag förstod även innan ditt tillägg :)

@reboot81: lysande teknikförslag! Sen tycker jag att citat långt ifrån alltid behövs för sammanhanget och när man ändå citerar känns det för mig ofta bättre att göra ett delcitat av typen "... [det jag bemöter] ..."

Finns poänger i förslaget. Vi kommer se över forumet under 2014 så då kan vi justera.

Absolut kan jag förstå att somliga helt enkelt trycker på fel knapp. Kan nog förtydligas.

Däremot förstår jag inte att man finner det svårt att redigera det man citerar så att endast en eller två viktiga meningar visas.

Svarar man på ett visst inlägg och det är riktat främst till den som skrev det så finns det oftast ingen anledning att citera. Skriv namn tex såsom Gunnar gjorde så synst det vem man riktar sig till.

Håller med till stor del, samtidigt finns risken för att svaren blir för robotlika, liksom mekaniska svar. Dataspråket tar över, det blir känslokallt på något sätt. Skulle vi vara lika kryptiska vid fikabordet blir det konstigt.

//Bengt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar