Annons

Fotovän i Stockholm!

Produkter
(logga in för att koppla)

silviiiia1

Medlem
Tänkte fråga om det finns någon här i 18-22 åldern (eller äldre fungerar också bra förstås!) som också är intresserad av att skaffa sig en fotovän(eller vad man nu kan kalla det)?

Är väldigt intresserad av foto men ingen av mina vänner är speciellt intresserad av fotografi och det känns lite tråkigt. Det vore trevligt att lära känna någon i Stockholm med samma intresse! Vore trevligt att gå på lite "fotoäventyr" i naturen och kanske hjälpas åt med fotograferingen(vara varandras assistenter), komma på nya och kreativa ideer tillsammans eller bara prata om fotografering i allmänhet!

Någon som är intresserad ? :)

En bra rekommendation är att bara hålla koll här :) vi är ganska många här som brukar ses då och då - skapas nya trådar då och då :)

Som Daniel säger så brukar det vara en del fotoevent som kommer upp här. Om du bara har en idé och kanske ett datum/plats så kan du ju dra igång ett eget, kan vara hur enkelt och opretentiöst som helst, men ändå väldigt givande. Jag är aningen äldre än 22 men inte svår att locka med om det betyder att kameragrejerna får luftas ;)

Jag tillhör de som också passerat 22 för rätt länge sedan men vill själv ha mer sällskap när jag är ute och leker fotograf. Jag tycker att det spelar roll att ens fotokompis inte bor för långt bort. Det blir inte så spontant om avståndet blir för stort utan måste då planeras på ett annat sätt än jag önskar. Själv bor jag på Kungsholmen.

Även frågan om när man har tid och vill ut och även vad man vill fotografera spelar roll. Min erfarenhet av dom träffar jag gått på med delar av det "gäng" som Daniel skriver om, är att många gillar gatufotografi och går i ett för mig för högt tempo eftersom jag alltid hamnar på efterkälken.

Jag kan fotografera under dagtid på vardagar (men även kvällar och helger) och det har visat sig svårt att hitta en fotokompis som kan dagtid. Skansen är ett av mina favoritställen att fotografera på. Sen utmanar jag mig själv genom att gå på en massa olika evenemang som konserter, sport (vid några få tillfällen) och liknande bara för att det är roligt att testa. Jag fotograferar även insekter, ofta hemma i stor förstoring. Listan kan göras lång...

Så, var bor du? Vad fotograferar du helst? När har du oftast tid?

Bifogar några exempel..

Jacob

Bilagor

• _MG_2682b.jpg
    _MG_2682b.jpg
    22.4 KB · Visningar: 384
  • 2011-12-10-Humlebagge.jpg
    2011-12-10-Humlebagge.jpg
    25.3 KB · Visningar: 377
  • 2012-03-06-03.49.23-ZS-retouched2.jpg
    2012-03-06-03.49.23-ZS-retouched2.jpg
    14.8 KB · Visningar: 386
  • _MG_5918.jpg
    _MG_5918.jpg
    22.2 KB · Visningar: 378
  • _MG_5073.jpg
    _MG_5073.jpg
    8.4 KB · Visningar: 381
Jag tillhör de som också passerat 22 för rätt länge sedan men vill själv ha mer sällskap när jag är ute och leker fotograf. Jag tycker att det spelar roll att ens fotokompis inte bor för långt bort. Det blir inte så spontant om avståndet blir för stort utan måste då planeras på ett annat sätt än jag önskar. Själv bor jag på Kungsholmen.

Även frågan om när man har tid och vill ut och även vad man vill fotografera spelar roll. Min erfarenhet av dom träffar jag gått på med delar av det "gäng" som Daniel skriver om, är att många gillar gatufotografi och går i ett för mig för högt tempo eftersom jag alltid hamnar på efterkälken.

Jag kan fotografera under dagtid på vardagar (men även kvällar och helger) och det har visat sig svårt att hitta en fotokompis som kan dagtid. Skansen är ett av mina favoritställen att fotografera på. Sen utmanar jag mig själv genom att gå på en massa olika evenemang som konserter, sport (vid några få tillfällen) och liknande bara för att det är roligt att testa. Jag fotograferar även insekter, ofta hemma i stor förstoring. Listan kan göras lång...

Så, var bor du? Vad fotograferar du helst? När har du oftast tid?

Bifogar några exempel..

Jacob

Hej, vad roligt att få svar! :)

Jag studerar på dagtid och slutar oftast vid 3-4 tiden. Snart är jag klar och det är sommar och då har jag en hel del ledig tid dygnet runt!

Jag gillar att fota natur och bara gå till olika spännande ställen för att se vilka foton jag kan få fram! (som till exempel skogskyrkogården)
Jag bor i Tallkrogen som ligger cirka 10 minuter ifrån city

:)

Jag bifogar ett par bilder jag med

Bilagor

• Untitleddd-11111112.jpg
    Untitleddd-11111112.jpg
    23.6 KB · Visningar: 361
  • waterdrop2.jpg
    waterdrop2.jpg
    10.6 KB · Visningar: 362
  • IMG_8795.jpg
    IMG_8795.jpg
    18.7 KB · Visningar: 363
  • blommatill.jpg
    blommatill.jpg
    14 KB · Visningar: 363
  • eye.jpg
    eye.jpg
    9.4 KB · Visningar: 356
Ja, sommaren är ju det jag går och väntar på och det blir ju klart mindre foto på vintern. Årskort på Skansen kostar 500 kr och tjänas ju in på några gånger. Efter det behöver det inte bli en så stor grej av att vara där och få valuta för inträdet utan man kan åka dit och fotografera tex björnarna och sen åka därifrån. Jag fotar gärna på Storkyrkogården också...

Vi fotar ju båda med Canon vilket gör att du kan få chansen att testa lite andra (läs bättre) objektiv, vid tillfälle.

Du kan ta min mailadress: [email protected]

Jacob

Beroende på dag,tid,plats så kan jag nog oxå haka på, årskort på skansen blir det iår någon som vet när dom öppnar ? eller dom kanske har öppet året om ?

Jag kan också tänka mig att haka på! Jobbar rätt så oregelbundna tider, så det är inte helt omöjligt att jag kan på dagtid då och då :) kan till exempel imorgon runt 14 tiden om skansen är av intresse till exempel, håller mest på med fågelfoto men är så klart öppen för att vidga mina vyer :)

Jag kan också tänka mig att haka på! Jobbar rätt så oregelbundna tider, så det är inte helt omöjligt att jag kan på dagtid då och då :) kan till exempel imorgon runt 14 tiden om skansen är av intresse till exempel, håller mest på med fågelfoto men är så klart öppen för att vidga mina vyer :)

Upptagen imorgon med porträtt foto så jag kan inte då, men ledig måndag-tisdag om någon kan då så kanske man kan åka förbi skansen vid "okej" väder :)

Upptagen imorgon med porträtt foto så jag kan inte då, men ledig måndag-tisdag om någon kan då så kanske man kan åka förbi skansen vid "okej" väder :)

Ptja, om man ska lita på SMHI så kommer det att vara soligt och runt 5 grader på måndag, så det är ju inte omöjligt att de kanske har rätt ;) Kommer dock vara trött på måndag om vi kör då, kommer att köra några nattpass nu i helgen och gå av på måndag morgon, men om vi träffas under eftermiddagen så :)

Ptja, om man ska lita på SMHI så kommer det att vara soligt och runt 5 grader på måndag, så det är ju inte omöjligt att de kanske har rätt ;) Kommer dock vara trött på måndag om vi kör då, kommer att köra några nattpass nu i helgen och gå av på måndag morgon, men om vi träffas under eftermiddagen så :)

Okej ja de går bra , skriv bara en tid som passar så kör vi på det. se om det blir fler som är intresserade ?

Kopierar in detta meddelande här så ingen ska missa...

----------------------------------------------------

Vi är för tillfället två som ska till Skansen i morgon måndag 19/3. Vi ses utanför huvudingången 14.00. Mitt mobilnummer för den som letar efter mig är: 070-756 54 98

Jacob

har inte råd med skansen än .. har massa utgifter just nu men om en-två månader kommer jag ha råd med ett årskort på skansen !

Men ni som vill någon gång träffas för att fota, adda mig på facebook. Mitt namn är Sylvia Dalberg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar