Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Senaste version av DPP

Produkter
(logga in för att koppla)

Fabian_

Aktiv medlem
Vilken är den senaste versionen av DPP? Konstigt nog så var den enda uppdateringen som jag hittade på canons hemsida till en version som är äldre än den jag har (3.5.2.0). Undrar alltså om jag har den senaste versionen redan eller om det finns en nyare och var jag i så fall hittar uppdateringen?

Tack på förhand

/Fabbe

DPP 3.7.1 följer med Canon EOS 7D på skivan EOS Solutions Disc v21.0

om nån är intresserad som inte har en 7D så hör av er!

Har DPP 3.3.1.1 till min 40D. Några avgörande förbättringar på senare uppgraderingar ? (Har nämnligen installerat programmet på en dator som inte är ansluten till internett.)

Har DPP 3.3.1.1 till min 40D. Några avgörande förbättringar på senare uppgraderingar ? (Har nämnligen installerat programmet på en dator som inte är ansluten till internett.)

Högdagar/lågdagar kom väl i 3.6 om jag inte har helt fel, vilket är ett trevligt verktyg. Sedan har vi automatisk brusreducering när man tittar på bilden. Annars brusreducerar den först när man tittar i 100%.

Att DPP 3.7 är anpassad för 7D verkar vara den enda ”förbättringen”
www.usa.canon.com DPP 3.7 manual

De verkar inte ha uppdaterat löjligt primitiva saker som att man inte kan spara Collections, rotera bilden för att justera horisonten, information om hur stor en förminskad bild blir i Kb, inställning för om en 8 bitars eller 16 bitars fil skickas till Photoshop?

DPP är utmärkt RAW konverterare och har det som behövs för bilder som är bra ur kameran, och det blir det ju med en Canon, men användargränssnitt och enkla funktioner som de nämnda och några till är under all kritik. Canon är ett stort glibalt företag med betydande resurser och man klarar inte av att göra ett program som matchar vad en uppsjö gratisprogram gjorda av ensamma kodsnickrare och studentprojekt levererar på nätet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar