Gutenisse
Aktiv medlem
Efter mycket om och men, så har jag tillslut bestämt mig för att byta system, från Minolta till Canon.
Har alltid varit märkestrogen av mig, men nu när Minolta övergivit kamerabranschen, så tycker jag att jag kan välja fritt. Sony har jag aldrig tyckt om och Canon har onekligen fina prylar, så varför inte?
Jag tänker köpa en 5D på lördag, men jag är lite orolig för hur stor/liten sökaren är i denna kamera.
Dynax 7D, som jag har, har en väldigt bra sökare och jag har läst att Canon har mindre sökare i sina. Dock ska sökaren i 5D vara stor och ljus, men hur är den i jämförelse med min 7D?
Har även en Minolta 7000i och den har helt underbar sökare - bättre än 7D.
Så, vad tror ni? Kommer jag att bli besviken eller glatt överraskad?
Kommer visserligen att testa själv på lördag, men förhandsinfo skadar ju inte
Har alltid varit märkestrogen av mig, men nu när Minolta övergivit kamerabranschen, så tycker jag att jag kan välja fritt. Sony har jag aldrig tyckt om och Canon har onekligen fina prylar, så varför inte?
Jag tänker köpa en 5D på lördag, men jag är lite orolig för hur stor/liten sökaren är i denna kamera.
Dynax 7D, som jag har, har en väldigt bra sökare och jag har läst att Canon har mindre sökare i sina. Dock ska sökaren i 5D vara stor och ljus, men hur är den i jämförelse med min 7D?
Har även en Minolta 7000i och den har helt underbar sökare - bättre än 7D.
Så, vad tror ni? Kommer jag att bli besviken eller glatt överraskad?
Kommer visserligen att testa själv på lördag, men förhandsinfo skadar ju inte