Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bärbar Acer, vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Giza

Medlem
Hejsan.

Har tittat runt på bärbara datorer ett tag nu och tror att jag kommer att välja en Acer. Skulle nu vilja ha lite goda råd om vilken jag ska eller inte ska välja.

Kommer främst använda den till office programmen och internet men också en del bildredigering i Photoshop.
Har ingen stationär utan den här kommer att bli enda datorn.

Fråga om skärm också, vet att det är till stor del en smaksak men vad är för- och nackdelarna med en Crystal Brite(?) (den som ser ut som en glasskiva) respektive den "vanliga" skärmen.
Tycker att "glasvarianten" är skarpare/klarare men reflekterar precis allt i omgivningen.

Kommer antagligen att koppla upp en extern skärm, tangentbord och mus hemma när det är dags för fotoretusch.
Kommer också med största sannolikhet att införskaffa någon form av lagringsmedia som inte är inkluderat i budgeten.

Budgeten är runt 10 000:- men ser hellre att det hamnar under snarare än över.

Alla tips och råd är välkomna.

/Giza
 
Jag har en Acer Aspire 5000 och är helnöjd med den.
Den har en AMD Turion 64 ML processor, 100gb hårdiskm 2GB minne och en 15,4" skärm (crystalbrite) den gick loss på ganska precis 10.000:-
 
Jag tycker skärmen funkar bra, visst kan det vara störande mer reflexer ibland men man får bara fundera lite på hur man placerar datorn så stlr inte reflexer särskillt mycket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.