Annons

Köpa bärbar - Processorns betydelse

Produkter
(logga in för att koppla)
Mmm, men gäller detta även den bärbara marknaden?
Enkelkärniga, långsammare processorer är ju populära i bärbara just för att de drar betydligt mindre ström. Känns inte som att C2D i bärbara kommer fasas ut av fyrkärniga CPUer, i7 etc. "bara för att".
(På kortare sikt, givetvis... ;) )
Den nya mobila platformen från Intel heter Arrandale och baseras på samma teknologi som Core i5/i7. Intels brandnames har nog en del övrigt att önska, men såvitt jag förstår kommer laptopdatorer i prestandasegmentet att ha mobila processorer som kallas i5 och/eller i7, medan mer vanliga laptops får processorer som kallas i3. C2D fasas ut i höst, även om de säkert kan köpas längre än så.

Det du berättar om Dell skulle jag kunna berätta om HP, så man ska nog vara försiktig med att skylla på olika märken. Datorer och datorkomponenter tillverkas hos i princip samma underleverantorer i asien och även om vissa kanske har bättre kvalitetskontroll än andra så kan man alltid åka på ett måndagsex oavsett märke.

Som jag skrev tidigare så är det på den Dell XPS m1330 som diskuterats.
Om du faktiskt går in och tittar på Dells sida så anges ganska tydligt vilka utgångar som finns, bl.a HDMI.

Läs!

Svårt?

//Fredrik

Nej, men jag hade uppenbarligen missat det.

Då kanske jag har missat en eventuell digital utgång på Vostron med?

Men Dell XPS m1330 är inte intressant pga av alla de problem som rapporterats även om den nu faktiskt verkar ha rätt portar.

På jobbet har jag en Dell M65 som har gått prickfritt i 2½ år nu. Hustrun har en Hewlett-Packard som krånglat stupalöst.

Otur kan man nog ha med vilket fabrikat som helst.

På jobbet har jag en Dell M65 som har gått prickfritt i 2½ år nu. Hustrun har en Hewlett-Packard som krånglat stupalöst.

Otur kan man nog ha med vilket fabrikat som helst.

Så sant som det är sagt,
dock ska det väl tilläggas att det finns en anledning till citatet "Ingen inköpare har någonsin blivit sparkad för att ha valt IBM", deras thinkpad serie vad ju vida överlägsen alla andra för några år sedan, tyvärr gäller detta inte lika bra idag när lenovo tagit över utvecklingen, idag är det väl snarast Apple och Sony som bär korset vidare.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto