Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Östra delarna av Malmö, här finns en känd byggnad som man vallfärdar till för att beskåda om man är intresserad av arkitektur, i byggnaden finns en blomsteraffär.
 

Bilagor

  • img_3088.jpg
    img_3088.jpg
    75.3 KB · Visningar: 569
Jag hade rätt :)
Jag lekte där som barn, en kul grej var att när de stängde kyrkogården för dagen så blev det ett jäkla liv eftersom de ringde i ringkolockor som satt på lyktstolparna lite var stans. Vi brukade skoja om att de ringde för att kolla så ingen var vaken.
 
Nä, va tråkiga platser! kan ni inte ta o lägga in några platser som är värda att besöka istället? Kanske lite historia eller fin arkitektur. Är det bara bilder på gångtunnlar o soptippar så skiter jag i det, det ska ju liksom vara kul att besöka platserna också.
 
Hitta en fin "trevlig" plats en mörk regnig eftermiddag.

Detta är väl den första tunneln och någon soptipp har det inte varit vad jag vet. Det handlar väl lika mycket om att folk skall kännna igen sig och ha varit på platsen tidigare som att hitta nya platser att besöka.
 
Fast de flesta malmöltunnlar ser likadana ut, så man kan i stort sett fotografera någon liknande tunnel? Det är oftast samma kupoler och samma struktur på väggarna i tunnlarna!
 
schmunk skrev:
Nä, va tråkiga platser! kan ni inte ta o lägga in några platser som är värda att besöka istället? Kanske lite historia eller fin arkitektur. Är det bara bilder på gångtunnlar o soptippar så skiter jag i det, det ska ju liksom vara kul att besöka platserna också.
Jag tycker då att det är ganska intressant att se andra saker än "fina" motiv, rätt som det är hittar man nåt smultronställe man aldrig tänkt på.
 
Någon som vet var denna gångtunnel finns? Själv har jag ingen aning. Kanske skulle vi behöva ännu någon ledtråd för att komma vidare?
 
Det finns en som sitter inne med rätt svar.. Dax att åka och ta en bild kanske. ;)

Det är nära en av Malmös allra mest trafikerade platser.
 
en bild av bakgrunden lär inte räcka för det är bara väggar och trappor från sidorna. Man kanske skulle ta sig en promenad ikväll???Blixt eller stativ hmmmmm..
 
Funderade länge på gångtunneln under Dalaplan. Har inte haft möjlighet att pallra mig dit förrän idag.
 

Bilagor

  • dalaplan.jpg
    dalaplan.jpg
    18.8 KB · Visningar: 563
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.