Knight Palm
Aktiv medlem
Ehum, okej, svaret på sista frågan är att man snurrar på ratten på baksidan right?
Ja okej, man får omkomponera både fokus och exponering samtidigt, okej, ingen jättestor grej att missa, kanske?
1) Det stämmer
2) Dito
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ehum, okej, svaret på sista frågan är att man snurrar på ratten på baksidan right?
Ja okej, man får omkomponera både fokus och exponering samtidigt, okej, ingen jättestor grej att missa, kanske?
Förlåt, men om man ställer in den i Custom mode "C" på inställningsratten kan man då tilldela objektivratten exponeringsjusteringsfunktion? (så den blir som en S95)
Ja, det verkar ju vara en lite fånig begränsning på XZ1. Själv byter jag brännvidd med objektivratten på min S90.Saknar visserligen att likt S95 fritt kunna tilldela funktion hos objektivratten, men visst kan man fortfanade ta bra foton ändå med XZ-1.
Funderar starkt på att slå till på en XZ-1, det mesta verkar klockrent men ett frågetecken för videoformatet har jag fortfarande. Är där inga nackdelar med själva formatet? Går det att redigera utan problem (använder FC Express)?
Den är nog trots allt överst på listan iaf för tillfället. Video är ingen prio, filmar inte så mycket och ger jag mig ut för att filma tar jag 5Dn.Det är inget fel på valet av Motion JPEG, men videokvaliteten från Olympus codec är inget att skryta med, så tyvärr väljer man inte en XZ-1 om videokvalitet är prioritet. Välj istället Panasonic LX5 om video är angeläget.
Bild- och hanteringsmässigt är dock XZ-1 lika bra som de flesta recensioner redan kommit fram till, varför även jag varmt kan rekommendera den till de som önskar en riktigt bra kompaktkamera att ständigt ha med.
Hur upplever ni som har XZ-1 af i video?