Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D7000
- Trådstartare Kallemero
- Start datum
NiclasSthlm
Aktiv medlem
Här har du bild på D7000, troligen äkta.
http://nikonrumors.com/2010/09/14/t...s+(NikonRumors.com)&utm_content=Google+Reader
Snygg, och verkar rejäl.
Tyvärr är det inte swivel-skärm, så jag kommer vänta på en ev D5100 (som förhoppningsvis också blir lite lättare).
Spännande .
http://nikonrumors.com/2010/09/14/t...s+(NikonRumors.com)&utm_content=Google+Reader
Snygg, och verkar rejäl.
Tyvärr är det inte swivel-skärm, så jag kommer vänta på en ev D5100 (som förhoppningsvis också blir lite lättare).
Spännande .
Pasus
Aktiv medlem
Undrar om det är någon som vet till vilken tid som Nikon kallat till presskonferanse så att jag kan släppa det hela ett tag och få lite jobb gjort istället...
Verkar vara runt 18-tiden ikväll ("around midnight US Eastern Time"). Bara timmar kvar alltså...
FilipAhlander
Aktiv medlem
Jag som går i uppgraderingstankar..
Fast det lutar nog åt en d90 med 17-55 /2.8 istället, det ser ju ut som jag får det för ungefär samma pris som nya d7000 kommer kosta
Samtidigt verkar d7000 som ett mellanting mellan en uppgraderad d90 och en d300s.
Man kanske kan leva med en 35 /1.8 som normaloptik för att få en rejäl kamera till sin övriga optik?
Det blir ju att lusläsa inatt i vilket fall som
Fast det lutar nog åt en d90 med 17-55 /2.8 istället, det ser ju ut som jag får det för ungefär samma pris som nya d7000 kommer kosta
Samtidigt verkar d7000 som ett mellanting mellan en uppgraderad d90 och en d300s.
Man kanske kan leva med en 35 /1.8 som normaloptik för att få en rejäl kamera till sin övriga optik?
Det blir ju att lusläsa inatt i vilket fall som
DavidBerg
Aktiv medlem
Verkar vara runt 18-tiden ikväll ("around midnight US Eastern Time"). Bara timmar kvar alltså...
Runt midnatt östkusttid blir väl tidigt imorgon bitti för oss om jag inte tänker helt fel? Det är ju rätt snurrigt det där med tidszoner så jag kan ha fel.
bjoele
Aktiv medlem
Det där är en mycket trevlig kombination.
Pasus
Aktiv medlem
Runt midnatt östkusttid blir väl tidigt imorgon bitti för oss om jag inte tänker helt fel? Det är ju rätt snurrigt det där med tidszoner så jag kan ha fel.
Du har helt rätt. Önsketänkandet bidrog säkert till att jag räknade åt fel håll.
iSolen.se
Guest
Kan det här vara C 7Ds starkaste motståndare .... Jepp! Och jag tror den vinner många hjärtan.
Den blir ett givet andrahus för min del.
Andrahus...hmmm...trevlig ide.
Men NÄR kommer D800 eller åtminstone D700x/s?
Enl kameradoktorn om minst 3-6 månader...
Herr_Berg
Aktiv medlem
ännu mer nytt nu på http://nikonrumors.com/category/nikon-d7000
Ingju
Aktiv medlem
Salle skrev:Kan det här vara C 7Ds starkaste motståndare .... Jepp! Och jag tror den vinner många hjärtan.
Tror jag inte, det är väl i så fall D300s eller dess eftertädare som är det. Det blir nog mer det vanliga att det är tidigare Nikonägare som skaffar nytt eller kompletterar. Det är ingen strid ström mellan märkena, det går ju inte att byta system allteftersom nyheter visas.
Tror jag inte, det är väl i så fall D300s eller dess eftertädare som är det. Det blir nog mer det vanliga att det är tidigare Nikonägare som skaffar nytt eller kompletterar. Det är ingen strid ström mellan märkena, det går ju inte att byta system allteftersom nyheter visas.
kostersklippor
Aktiv medlem
Salle skrev:Kan det här vara C 7Ds starkaste motståndare .... Jepp! Och jag tror den vinner många hjärtan.
Jag tror att D7000 ÄR D300s efterföljare..
Med den hottade specen, så lär D300s bli akterseglad duktigt...
/Anders
ErlandH
Aktiv medlem
Precis vad jag tänkt när jag läst rykten om den nya kameran -- och har därför haft lite svårt att tro på uppgifterna. Men nu verkar det mesta bekräftat. Intressant att Nikon valt motsatt strategi, jämfört med Canon. De flyttar upp sin D90/D7000-position på marknaden och kannibaliserar på/slår ut sin egen semipromodell, medan Canon flyttade ned sin 50D/60D.Jag tror att D7000 ÄR D300s efterföljare..
Hur har de tänkt att efterförljaren till D300s (som inte borde dröja så hemskt länge) ska se ut?
Teodorian
Aktiv medlem
Jag tror att D7000 ÄR D300s efterföljare..
/Anders
D3100 efterträdde D3000.
D7000 efterträder D90.
D300s kommer att ersättas 2011 av D400.
D7000 saknar flera viktiga funktioner för att kunna vara en ersättare av D300s: dedikerade knappar för tex AF on, AF-läge mm, bildtagningshastighet, AF-system mm.
Teodorian
Aktiv medlem
Precis vad jag tänkt när jag läst rykten om den nya kameran -- och har därför haft lite svårt att tro på uppgifterna. Men nu verkar det mesta bekräftat. Intressant att Nikon valt motsatt strategi, jämfört med Canon. De flyttar upp sin D90/D7000-position på marknaden och kannibaliserar på/slår ut sin egen semipromodell, medan Canon flyttade ned sin 50D/60D.
Hur har de tänkt att efterförljaren till D300s (som inte borde dröja så hemskt länge) ska se ut?
D400 kommer i augusti 2011 tillsammans med D4: 16,2 MP, ISO 100-25600, helt nytt AF-system med 63 punkter och korslagda inte bara i mitten, högre bildtagningshastighet (8 mot 7 i dag) , manuellt inställbar 1080p video, bättre hus och sökare, fler dedikerade knappar, AF-finjustering mm.
ErlandH
Aktiv medlem
Intressanta uppgifter. Själv har jag svårt att tro att ens Nikons ledning vet exakt hur en produkt de tänker lansera om ett år ska se ut.D400 kommer i augusti 2011 tillsammans med D4: 16,2 MP, ISO 100-25600, helt nytt AF-system med 63 punkter och korslagda inte bara i mitten, högre bildtagningshastighet (8 mot 7 i dag) , manuellt inställbar 1080p video, bättre hus och sökare, fler dedikerade knappar, AF-finjustering mm.
För övrigt är det inte mycket i uppräkningen som får denna "D400" att framstå som ett självklart val framför "D7000".
bjoele
Aktiv medlem
D3100 efterträdde D3000.
D7000 efterträder D90.
D300s kommer att ersättas 2011 av D400.
D7000 saknar flera viktiga funktioner för att kunna vara en ersättare av D300s: dedikerade knappar för tex AF on, AF-läge mm, bildtagningshastighet, AF-system mm.
Kan de verkligen hålla liv i sex parallella produktserier: D3100, D5000, D7000, D300s, D700, D3 (+ varianter)? Låter lite mycket.
ErlandH
Aktiv medlem
Canon har ju sju.Kan de verkligen hålla liv i sex parallella produktserier: D3100, D5000, D7000, D300s, D700, D3 (+ varianter)? Låter lite mycket.