smislo
Aktiv medlem
Du får gärna utveckla vad du menar? Tycker att gissa gåtor är trist.
Jag byter:
X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/2 + 55-200/3.5-4.8 + 50-140/2.8 + ca 6000kr i mellan skillnad
och får:
Z6 + 24-70/4 + FTZ
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får gärna utveckla vad du menar? Tycker att gissa gåtor är trist.
Jag byter:
X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/2 + 55-200/3.5-4.8 + 50-140/2.8 + ca 6000kr i mellan skillnad
och får:
Z6 + 24-70/4 + FTZ
Har Sony eller Canon presenterat någon "high-end-kamera" i år?Eftersom ingen Sony eller Canon var med som finalister så kan de ju inte per definition gjort sitt jobb rätt!
Har Sony eller Canon presenterat någon "high-end-kamera" i år?
Jo det kostar att tro på det senaste. Har själv lärt mig genom att spendera mycket pengar att mina bilder sällan blir bättre av en ny kamera.
Faktum är att jag tar ungefär lika bra bilder med gamla 1D MKIIN som jag tar med 5D MKIV. Självklart är den senare mycket trevligare att fota med. Fast resultatet skiljer sig inte så mycket åt.
Det tror jag också...jag kommer från NIKON världen från början via utflykten till SONY APS-C och sedan till FUJI...från början ville jag få lättare utrustning med behålla IQ så mycket som möjlighet...Nu när NIKON kommit med spegellös FF är jag väldigt frestad att gå tillbaka...jag vill inte hålla med flera hus utan försöka hitta system som jag blir nöjd minst 95% och behålla... nu på sistone har det blivit mycket mer handboll bilder och jag tycker att APS-C räcker inte till i dessa sammanhang när jag kommer till ljus som finns i amatörhallar... om jag vill inte gå över 6400ASA måste jag ligga på 1/500s och F2.8...med FF kommer jag till 1/1000s och F2.8 med litte bätre DOF...
Frågan är om ska acceptera budet eller hålla på och sälja själv pryl efter pryl (om man köper andra hus medan man har det andra, kanske kommer man fram att det var inte lönt)...om man byter ut då ska man övertyga sig själv att den nya är bättre
Precis så tänker jag Mats, fast jag fortfarande försöker inbilla mig att man ska kunna klara det mesta med ett hus fast i verkligheten är inte så...fortfarande tänker fram och tillbaka...
Har kollat på roadmappen nu för objektiv för Z kameran och det blir år 2020 som de har det som jag vill ha.
Så det blir att vänta och förhoppningsvis hinner det trilla in en bättre kamera då också eller pressa ner nuvarande priser. Fram tills dess får jag lägga undan pengar på ett kamera sparkonto.
DPR har test mellan Z6, A7III och EOS R, den har du väl förstås kollat på.
Om man gillar Astroscape och funderar på Z6 så verkar det lovande.
Här är en som fotar Astroscape med kameran.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1027363300781721&id=100005241814381
Han verkar nöjd med prestandan.
/Stefan