En begagnat 70-200 f/4L USM är en strålande kamrat i väskan och dessutom väldigt prisvärd och tålig. Det finns folk som har ett canonhus bara för det objektivet då det konstaterat att det är billigare att köpa en begagnad 30D och sätta dit ett 70-200 f/4L USM än att skaffa motsvarande objektiv till hans ordinarie system. Men återigen, även "sämre" objektiv kan man ta strålande bilder med - mitt mest hatade teleobjektiv som jag till slut gav bort (Sigma 100-300 F4.5-6.7 DL) har jag tagit några av mina absolut bästa bilder med - iofs trots istället för tack vare objektivet, men ändock med objektivet. Så stirra dig inte blind på vad alla prylgalningar (jag inräknad) säger, det är fortfarande fotografen och tillfället som gör bilden mycket mer än prylarna. Dock är 70-200 f/4L USM en gillad pryl som har följt med mig från analoghus, till APS-C hus och tillbaka till digitala fullformatshus och den sviker aldrig trots att jag har misshandlat det rejält genom åren. Den är lätt, smidig, säker och snabb af, har ftm, tyst af, hyggligt dammtät, if, skarp, tål 1,4xTC, har bra kontrast och fina färger och är skarp, tja - svårt att ogilla ett sådant objektiv - jag köpte mitt begagnat för 4000 har jag för mig...