Annons

Trådlös utlösare/fjärrkontroll till 50D

elaur73

Medlem
Jag lyckades för ett tag sedan byta min gamla 350D till en 50 D och upptäckte då följande problem: det finns ingen trådlös utlösare till 50 D. När jag pratade med butikspersonalen bekräftade de saken och nämnde att de "hade hört att det fanns nån annan lösning kanske"..
Jag är väldigt beroende av att ha en trådlös utlösare, så, är det någon här som känner till den där "andra lösningen"?

/E
 
Visst finns det trådutlösare. Canons egen heter RS-80 N3 och det finns också passande utlösare från andra tillverkare och till angenämare priser.
 
Om de finns trådlös fjärrutlösare till 350d och den använder sig av en 2,5mm stereoplugg så rekommenderar ja starkt att du köper den billiga trådutlösaren till 50d/40d på kaffebrus. Denna har nämligen även ett 2,5mm stereouttag på själva fjärren så allt du hade till 350d borde funka till 50d i fjärr o trådutlösningsväg :) 149kr och allt är löst! Denna lilla roliga överaskning var något ja upptäckte. De står inte något om att den har detta uttag när man köper den. Men ja köpte en till min 40d för några veckor sen.

http://www.kaffebrus.com/fjarrutlosare-for-canon-eos-5d-30d-40d-och-50d-57.html
 
Jag lyckades för ett tag sedan byta min gamla 350D till en 50 D och upptäckte då följande problem: det finns ingen trådlös utlösare till 50 D. När jag pratade med butikspersonalen bekräftade de saken och nämnde att de "hade hört att det fanns nån annan lösning kanske"..
Jag är väldigt beroende av att ha en trådlös utlösare, så, är det någon här som känner till den där "andra lösningen"?

/E
Dom visste nog inte och orkade inte kolla.
Men visst finns det fjärrutlösare till 50D
Denna har jag själv och jag är nöjd med den, räckvidden på 80 meter vet jag inte, men 50 meter funkar i alla fall och den kostar "bara" 800.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HWC433Pro

Mvh Mattias
 
Jag har beställt en sådan här från Fotofyndet, Fjärrutlösare radio Fanns i lager till 400D mfl men inte till min 30D. Skulle dock komma in snart. Den funkar som du vill, även fast jag mest var ute efter funktionen som slavblixtutlösare.
 
ANNONS