Annons

eBay

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för det svaret... Så man kan säga att allt över 500:- som köps utanför EU blir det tull på? Så länge det är en varugrupp som det är tull på då förstås.

Tror inte det var ett orginal batteri... Men det hette samma sak som nikons och på bilden av batteriet så var det en nikon logga...

Men sannolikheten är väl liten...

Jag måste sj kolla att det jag säger verkligen stämmer ... Läste det på tullverkets hemsida för ett tag sedan men nu hittar inte jag det! Jag vet iaf att jag inte behövt betala något trots att jag har handlat ett tiotals småsaker därifrån.

Jag måste sj kolla att det jag säger verkligen stämmer ... Läste det på tullverkets hemsida för ett tag sedan men nu hittar inte jag det! Jag vet iaf att jag inte behövt betala något trots att jag har handlat ett tiotals småsaker därifrån.

Jag läste det nu oxå... Och det verkar ju som att det bör vara tull på dessa varor... Men jag har svårt att tänka mig att alla paket och all handel från andra länder kan kontroleras...

Därför så kollas nog inte varor med en mindre betydande summa...

En ren gissning.

Sen är det väl upp till den som skickar att det fylls i blöanketter och dylikt... Och jag har även svårt att tro att paket som är så små att dom nästan går ner i ett kuvert behandlas så noga...

Jag menar att om jag bodde i kina och skulle skicka ett batteri till sverige så skulle jag stoppa det i ett vadderat kuvert och lägga det på lådan...

Hur ska tullverket kunna kolla det eller ha tid med det

Är det någon som har köpt "Pirat" filter från någon hemlig kina affär?

Jag vet inte vad som skulle kunna vara skillnaden.
Beställde idag ett Macro +10 och ett Cirkulärt polarisations filter...

Oxå helt sjukt billigt, typ 60 spänn styck.

Vad tror ni om det då? Typ förvrängd bild med macro filteret och halv brukbart polarisationsfilter?

Typ oskarpa bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar