F o t o & L i v e t

Kört fast...

Hum...

Sitter och ska göra förslag på annonsmall för ett företag. Dom ska kunna använda mallen till både färg och svartvita annonser.

Jag var där och fotograferade idag, inte lätt att få till det bra i en verkstad, lokalen formligen slukade ljuset, jag hade riggat upp med 4st blixtar.

Här är lite bilder från detta...

Jag tog både närbilder och med vidvinkel. Dom ville gärna ha med den gröna mojängen i bakrunden...

 

 

Några med lite mer vidvinkel, jag har ganska många olika vinklar, dessa är bara exempel.

Så ser annonsmallen ut i svartvitt och nedan i färg...

Fast jag vet inte? har någon bättre förslag tro?

Mallen ska ju fungera till allt dom ska annonsera...¨

 

 

Lite bilder jag tog från däckverkstaden...

 

 

 

 

Hum...

gnuggar mina ideéknölar så det blöder, men är helt tom...hum...

 

Mvh Ricke

 

EDIT...................................EDIT...............................................EDIT

Nu har jag gjord den mer stilren och skippat texten i ramen ...

 

och på däcksidan...

 

Fungerar dessa bättre?

Obs det är bara påhittade annonser, jag vet inte vad dom tänkt annonsera, jag är bara en fotograf som skulle hjälpa dem att sätta ihop lite bilder för annonser...

/Ricke

Inlagt 2009-03-09 22:04 | Läst 11263 ggr. | Permalink

"Några tankar från mig. Jag skulle skippa ramen runt bilden och lägga in texten "Bosch Car Service" på något annat ställe. "Nöjda kunder - vårt mål" skulle jag skippa helt. Det är ingen USP (unique selling point). Det finns knappast något företag som har missnöjda kunder som mål ... Sedan skulle jag krympa loggan. Tänk - vad är det som är viktigast för köparen - logotypen eller själva erbjudandet?!! Är erbjudandet bra lär dom ta reda på hos vem det gäller (och därmed se logon). Om du behåller annonsen som den är så skulle jag gissa att den yttre ramen gör sig bättre mörkare i den svartvita versionen."


(visas ej)

Vad heter Disneyfiguren Kalle A*** i efternamn?
Några tankar från mig. Jag skulle skippa ramen runt bilden och lägga in texten "Bosch Car Service" på något annat ställe. "Nöjda kunder - vårt mål" skulle jag skippa helt. Det är ingen USP (unique selling point). Det finns knappast något företag som har missnöjda kunder som mål ... Sedan skulle jag krympa loggan. Tänk - vad är det som är viktigast för köparen - logotypen eller själva erbjudandet?!! Är erbjudandet bra lär dom ta reda på hos vem det gäller (och därmed se logon).

Om du behåller annonsen som den är så skulle jag gissa att den yttre ramen gör sig bättre mörkare i den svartvita versionen.
Svar från RickE.nu 2009-03-09 23:35
Hej Maria och bra tanke från dig! Då man kör fast behöver man en knuff åt rätt håll så man vaknar igen ;)

Jag har pillat upp lite nya förslag, blev dom bättre?

Tack för dina tankar!

/Ricke
Blev mycket bättre när du tog bort texten från ramen.
Svar från RickE.nu 2009-03-10 09:39
Tack Johan!
håller med att den blev bättre!

/Ricke
Jag håller med Johan om att det blev mycket bättre.
Utan ramen - kanon!