Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zoomomfång blixt (Sb700) m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)

dolofsson

Medlem
Jag ska till att köpa extern blixt, och SB700 verkar vara en kompetent sådan. En fråga bara, om jag t.ex. fotograferar vidvinkel inomhus med blixt och går under zoomomfånget på blixten, kommer jag då att få en märkbart mörkare zon i utkanten på bilden? Jag antar att det då bara förstås gäller när jag riktat blixten helt rakt fram, inte när jag t.ex. studsar den i taket. (Jag är verkligen nybörjare som ni förstår.) Är de något annat jag bör tänka på vid inköp av blixt? Är SB-700 ett bra komplement t D7000?
Sista frågan, kan jag "fjärrstyra" SB-700 från min D7000?
 
SB-700 har en inbyggd "vidvinkelskiva" som man kan fälla ut som sprider ljuset till motsvarande 14mm för FX (alltså ca 10mm vidvinkel på din D7000). Så det behöver du inte oroa dig för :). Den kommer funka perfekt tillsammans med din kamera, och ja den går att styra trådlöst med den inbyggda blixten.
 
ANNONS