Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zoomobjektiv till min D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
tjena

köpte ett begagnat 80-200/2.8 med skjutzoom i kanonskick för 2500kr. Jag är helt lyrisk över det objektivet, har fotat med fasta nikkor objektiv tidigare t ex 50 & 85, men detta objektiv är fanken skarpare. Sitter nästan alltid på d70:n nuförtiden.

Summering och återigen, stort tack!

Nikons 70-200/2.8 VR får jag fortsätta drömma om.

Nikons 80-200/2.8 AF (skjut- eller vridzoom) är bra objektiv för pengarna och måste köpas begagnade. De kan ge mig problem med D70: s AF.

Nikons 80-200/2.8 AF-S måste också köpas begagnat och går loss på en ca 10-12 TSEK. Garanterat inga bekymmer med D70: s AF.

Och så var det då Sigma-gluggarna. Där verkar jag få en ny 70-200/2.8 som lirar fint ihop med D70 för 8 TSEK.

Det är ju mer än de 3-4 TSEK jag trodde jag skulle fixa det med men då slipper jag köpa begagnat. Sigma-objektivet är en stark kandidat, om nu inte någon kommer med tunga invändningar.

Återigen, stort tack till er alla,
/Jonas

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto