Annons

Zoom/telebjektiv till 450d

Produkter
(logga in för att koppla)

SagaVind

Medlem
Jag har en Canon 450d med kitobjektivet 18-55mm. Huset är jag mycket nöjd med men problemet är att objektivet känns väldigt begränsande.
Min son tävlingsseglar och jag vill givetvis kunna ta bra bilder när jag följer tävlingarna från land eller från någon annan båt. Fjällvandring, utförsåkning och paddling är stora intressen som jag gärna kombinerar med fotandet men även där känns kitobjektivet "klent".

Vad tror ni? Vilket objektiv skulle passa mitt hus och det jag fotar? Jag är nybörjare på systemkameror men vill ändå ha ett objektiv att växa med (när jag nu ändå ska lägga ut pengarna vill jag ju att det ska hålla i längden!) Tyvärr är budgeten begränsad till max 4000:-.

Hoppas på svar, själv är jag helt villrådig!
 
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=10142

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=110624

Ger lite längre zoommöjlighet men tappar skärpan lite på 300 och ger inte samma "professionella" känsla som 70-200 4f.
Hittar du ett 70-200 4f som inte knäcker din budget så ta det. Annars tycker jag att detta objektiv är ett gott alternativ eftersom du mestadels kommer fota ute och därmed inte kommer ha några större problem med för svagt ljus osv.
En annan nackdel (enligt vissa) är att 70-300 har roterande frontlins, men det är som sagt en smaksak om man stör sig på det eller inte.
 
Jag har en Canon 450d med kitobjektivet 18-55mm. Huset är jag mycket nöjd med men problemet är att objektivet känns väldigt begränsande.
Min son tävlingsseglar och jag vill givetvis kunna ta bra bilder när jag följer tävlingarna från land eller från någon annan båt. Fjällvandring, utförsåkning och paddling är stora intressen som jag gärna kombinerar med fotandet men även där känns kitobjektivet "klent".