DanielHedberg
Aktiv medlem
Som rubriken Zenit 12 xp, får inte ut filmrullen. Någon som vet hur man får ut film rullen ur en gammal Zenit 12 xp kamera?
MVH Daniel
MVH Daniel
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Öppna bakstycket. Det gör man gissningsvis genom att dra upp återspolningsvredet.
Vet inte riktigt vad det är du inte förstår. En bit ner i manualen finns avsnittet "Removing Exposed Film - Step by step instructions" med vad jag uppfattar som väldigt tydliga instruktioner och bilder. Fast jag har ju ingen Zenith så det som står där kanske inte stämmer...Hittar inte det häller. Sen i den manualen som ErlandH skicka så visar dom inte hur man tar ut filmen, bara hur man sätter in den.
Det står bl a så här:Edit: Ser nu att det står "Zenith 11" över just det avsnittet. Men det kanske funkar likadant på Zenith 12?
Vet inte riktigt vad det är du inte förstår. En bit ner i manualen finns avsnittet "Removing Exposed Film - Step by step instructions" med vad jag uppfattar som väldigt tydliga instruktioner och bilder. Fast jag har ju ingen Zenith så det som står där kanske inte stämmer...
Edit: Ser nu att det står "Zenith 11" över just det avsnittet. Men det kanske funkar likadant på Zenith 12?
Som rubriken Zenit 12 xp, får inte ut filmrullen. Någon som vet hur man får ut film rullen ur en gammal Zenit 12 xp kamera?
MVH Daniel
Nej, inte för den funktionen. Men kameran kan ju vara trasig.Får det inte att funka ifall... Kan det vara batterierna som är slut i kameran? finns 2 små. Har de nå betydelse?
Nu fattar jag! Under avtrycket sitter det en kromad ring som ska tryckas nedåt. Står faktiskt i manualen. Sedan kan du mata tillbaka filmen!