Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zeiss Jenazoom 70-210/4.5-5.6 till Minolta AF ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Carl Zeiss Jena, det är ju östtyska Zeiss. Inte detsamma som det Zeiss vi vanligtvis snackar om. Troligen en åttiotalsoptik som kom till i slutet av den östtyska kameraindustrins era.

CZ Jena var ökända för sin totala avsaknad av kvalitetskontroll - det slank igenom rena rasslet, likaväl som perfekta exemplar. Den enda delen av tillverkningen som kontrollerades minituöst var den militära tillverkningen och de objektiv som skulle levereras till partipanpar och utländska dignitärer. Avstå.

Leta hellre efter ett beg. Minolta 70-210 mm f/4 - den legendariska Beercan.

CZ Jena var ökända för sin totala avsaknad av kvalitetskontroll - det slank igenom rena rasslet, likaväl som perfekta exemplar. Den enda delen av tillverkningen som kontrollerades minituöst var den militära tillverkningen och de objektiv som skulle levereras till partipanpar och utländska dignitärer. Avstå.

Leta hellre efter ett beg. Minolta 70-210 mm f/4 - den legendariska Beercan.

Intressant, tack för svaren!

Nej, det är nog inget att lägga pengar på, jag har redan ett Beercan som jag är mycket nöjd med. Jag var mest lite nyfiken eftersom jag inte hittade något på Dyxum om objektivet i fråga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar