Annons

Zebramedias lagerhållning

Produkter
(logga in för att koppla)

Tre Ess

Aktiv medlem
Jag har aldrig beställt något från
Zebramedia men tittar in där ibland.

Det ekar väldigt tomt bland objektiven,
är det vanligt hos dom eller är det
något på gång?

Finns det någon van eller upplyst
köpare angående detta?

Jag tycker det verkar lite konstigt.

Jag har ingen personlig erfarenhet av dom, utom att jag beställde tre batterier därifrån en gång, men jag kan hålla med dig om att deras utbud verkar variera väldigt. Antar att dom köper in sådant dom hittar billigt till och från?

Tror det är vanligt bland internetbutiker med mycket liten lagerhållning. Är man inte en gigiantisk butik blir det alltför dyrt att ha ett stort lager själv. De beställer ofta hos grossist när kundordern registreras. Som snabbast her de sedan produkten hos sig dagen efter. Och kunden har produkten dagen därpå.

Om du är intresserad av att veta mer om vad som skrivits om Zebramedia, kan du söka i forumen. Har själv handlat en hel del där och har bara goda erfarenheter. Trevliga, serviceinriktade och bra priser. Leveranstiden var inte lång heller.

Hej!

Det enklaste är att maila dem och fråga om leveranstid. Då får du exakt besked.

Jag håller f.ö. med Niclas om att det är ett trevligt ställe att handla på.

/henrik

Tre Ess skrev:
Det var antingen en ointressant fråga att
besvara eller så är alla lika brydda som
jag.
:)

Det senare!
Jag sitter i Nyköping, några kilometer från deras lilla kontor och följer tråden med intresse och en smula oro - det är ett suveränt ställa att handla på! Skickar länken till honom, får vi se om han vill kommentera.

/Per

De har säkert inte mindre lager, snarare mer än de flesta små it-butiker som bara speglar sina leverantörers lager.
Utan det knepiga är att de av någon anledning inte visar produkter som inte finns i lager. Enligt mig ett ganska dumt sätt. Borde vara bättre att visa "I lager" och "Ej i lager" istället.

Jag som ansvarig för Zebra Media har tagit på mig andra engagemang och har därför haft mindre tid för den löpande verksamheten. För att inte behöva göra avkall på servicen så har jag därför valt att för tillfället minska sortimentet.
Är det någon som har frågor eller funderingar så är de välkomna att maila mig direkt på [email protected]

Vill passa på att tacka för de positiva kommentarerna i tråden.

Jag vill klargöra att jag enbart hört goda
saker om Zebra Media, därför tittar jag in
bland deras objektiv lite då och då.

Precis som Lennart sa, blir det knepigt att
förstå situationen när det inte finns några uppgifter på objektiven överhuvudtaget.

Nu har vi dock fått klarhet i saken, tack
vare Anders svar. Bra service, tycker jag.

Jag tror att Zebra har mycket litet lager, men mycket goda kontakter. Köper man tex ett kamerahus tar det två tre dagar att få när de lär plocka hem det utifrån, men köper man något de har på lager så kommer det ALLTID dagen efter. Det är annat än Cyberphoto det, som skickar sina paket så sent att de missar den dagens posttur.
Zebra är alltid där jag kollar först när jag ska handla, billigast och snabbast, och jag hoppas vid gud att det så förblir.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar