ANNONS
Annons

Zebramedias batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Hej! Är det någon som har haft problem med Zebramedias piratbatterier? Jag köpte en BP-511-klon i december och nu märker jag att batteriet inte tar eller håller laddningen ordentligt längre.

Någon som har andra (eller liknande) erfarenhet?

Dock, batteriet är rejält mycket billigare så det kanske blir billigare i längden i alla fall...

--jalle

Har samma batterier men inte märkt något, ännu... De brukar hålla ca 400-500 bilder plus (ibland) en överföring till datorn via kameran. Då har jag två i kameran. De tar ju slut snabbare om man t.ex. har kameran igång hela tiden med myckat fokusering etc.

/J

Jag råkade ut för något liknande med Canons originalbatteri, den gången visade det sig vara laddaren som krånglade. Jag lät laddaren vara urkopplad en stund utan något batteri i, när jag försökte på nytt fungerade det igen.

/Daniel

Jag har köpt ett BP-511 och tycker att det fungerar hur bra som helst. Märker inte någon skillnad alls jämfört med Canons orginal.

Hmm...

Jag laddade en gång till och denna gången tog det laddning. Skumt, men kanske bara en tillfällighet, jag hade nämligen tömt ut batteriet totalt en gång tidigare.

Situationen var den att batteriet visade 1/3 laddning efter det att jag laddat upp det över natten och innan jag hann ta första kortet så var batteriet tomt. Jag hade tidigare också råkat ut för att batteriet var tomt när jag stoppade in det i kameran men trodde då bara att jag hade glömt att ladda det.

Får se hur bra det går nu.

--jalle

Jag har också råkat ut för ett exakt likadant scenario.

Batteriet när det laddas upp helt (>8h) visar bara 1/3 laddning i kameran, men det håller i ungefär 200 exponeringar, så det är väl godkänt. Dock är det lite störande att det är svårt att veta när batteriet tar slut.

Jag har köpt samma batteri som du, har funkat mycket bra, inga problem. Kanske ett måndags exemplar?

Dave

Jag har köpt fyra BP-511 batterier från Zebramedia och har inte haft några som helst problem. Köpte dom i höstas någon gång.

Jag köpte ett Bp-511-H och detta har totalt slutat fungera vad jag kan se. Har testat flera gånger att köra det igen i laddaren, men det fungerrar inte. I kameran så visar det ingenting utan den e död...

Frågade och de sa att var det batteriet det var fel på så skulle de skicka ett nytt...

Vad har ni köpt för batterier...? H-versionen eller den vanliga?

/Andreas

Kan också säga att laddaren ska man inte lite på låt batteriet sitta i ett tag till då den börjat lysa konstant röt (fulladat) då den fortsätter ladda. Någon vajsing på hur den mäter att bateriet är fulladat...

Nej, mitt batteri är helt dött...

Det verkar som om jag fick ett måndagsexemplar. De ska ju i alla fall räcka längre än 7 månader. Jag har skickat en fråga till Zebramedia så får vi se. Det är ju inga stora pengar det är frågan om, men jag vill ha extra batterier och tycker trots allt att Canons originalbatterier är dyra... (dagens understatement:)

--jalle

Re: Nej, mitt batteri är helt dött...

JalleS skrev:
De ska ju i alla fall räcka längre än 7 månader.

Inte enligt Canon som inte tar batteriproblem på garantin om batteriet är mer än 3 månader gammalt. (enligt Canon IT Service)

Appropå piratbatterier, är det någon som har koll på om det är OK att mixa med batterier i kameran när man använder grepp, då batterierna inte är identiska vad beträffar ålder, kapacitet och antalet laddningscyklar som dom varit med om? Jag har hittills bara använt ett batteri åt gången i kameran, men tänkte investera i ett par till, så jag kan byta parvis i stället, då priserna äntligen kommit ner i relevanta nivåer.

Tord, det borde inte vara något problem då batterigerppet inte använder båda batterierna samtidigt.. Utan (om jag minns rätt) börjar med det batteri som har lägt spänning, gör slut på det och sen tar nästa batteri..

jaha, men jag har precis för mig att det är tvärt om. Att den laddar ur båda samtidigt, men jag ska inte säga säkert.

En eloge till ZebraMedia!!!

Jag fick nyss ett svar från ZebraMedia! En eloge till dem!

--jalle

Hej Jarl,
Om du köpt batteriet det senast året så byter vi ut det på garantin. Skicka då in det med en kopia på kvittot och notera returorsak så ordnar vi det åt dig.

Mvh
Anders

fjalstal skrev:
Inte enligt Canon som inte tar batteriproblem på garantin om batteriet är mer än 3 månader gammalt. (enligt Canon IT Service)

Re: En eloge till ZebraMedia!!!

JalleS skrev:
Jag fick nyss ett svar från ZebraMedia! En eloge till dem!

--jalle

Ja, verkligen. Då ska jag skicka in mitt H-batteri också... Hoppas vi får ett onsdagsexemplr nu då... ;-) (Om nu dom e bättre)

Andreas

Japp Zebramedia är bra att ha o göra med, skickade tillbaks ett minne som de råkade skicka fel till mig. Sen visade sig att minnet hade kommit bort på vägen. De frågade mig, jag sa att jag inte visste mer än att jag lagt det på lådan. Sen fixade de resten. Jag slapp betala. Sen att de är rejält snabba är inte dumt det heller...

Dave

Snabba är bara förnamnet...

Jag postade mitt dåliga batteri på lördag och nu på tisdag hade jag ett ersättningsbatteri i brevlådan!

--jalle

Dave skrev:
Japp Zebramedia är bra att ha o göra med, skickade tillbaks ett minne som de råkade skicka fel till mig. Sen visade sig att minnet hade kommit bort på vägen. De frågade mig, jag sa att jag inte visste mer än att jag lagt det på lådan. Sen fixade de resten. Jag slapp betala. Sen att de är rejält snabba är inte dumt det heller...

Dave

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar