Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ZebraMedia

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Varför inte då göra som Dustin gör, en sida för privatpersoner och en för företag? Kan man undra...

Man kanske inte vill skylta alltför mycket med att man har olia vilkor eller så är det helt enkelt enklare att bara ha ett vilkor uppe för att slippa missförstånd.

Hur som helst så gäller KKL på Zebramedia liksom överallt annars.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

Dajo skrev:
Man kanske inte vill skylta alltför mycket med att man har olia vilkor eller så är det helt enkelt enklare att bara ha ett vilkor uppe för att slippa missförstånd.

Hur som helst så gäller KKL på Zebramedia liksom överallt annars.

Ja, men saken är ju den att denna metod snarare bara genererar missförstånd än undviker. Men man uppfattar förmodligen detta olika.

Personligen känns det tryggare att handla från ett företag som redan från scratch ex. har 14 dgr ångerrätt, och därmed inte behöva gå i tvist med dom för att få detta. Men det är ju en smaksak kanske.

Mvh Mange
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Ja, men saken är ju den att denna metod snarare bara genererar missförstånd än undviker. Men man uppfattar förmodligen detta olika.

Personligen känns det tryggare att handla från ett företag som redan från scratch ex. har 14 dgr ångerrätt, och därmed inte behöva gå i tvist med dom för att få detta. Men det är ju en smaksak kanske.

Mvh Mange

DEt är en smaksak som du säger men inget svårt att få rätt till slut.

Själv tycker jag det är lite intressant när dom strular lite så man måste anlita rättsväsendet.

Det är ju normalt utan kostnad för mig själv om man bortser från min tid.

Företag som från början har generösa vilkor är ju roligare att handla hos och har dom sedan bättre vilkor än vad lagen tvingar dom till så blir man ju extra glad.
 
Blev själv förvånad över deras snabba leverans Zebra Media!!! Annars är Cyberphoto och Hegethorns två andra mycket bra postorderföretag att beställa ifrån!
 
Jag köpte ett reservbatteri till min Ixus 430 från Zebra. Det kom fram snabbt. Men sedan visade det sig att batteriet bara höll laddningen för 10 bilder.
Skickade tillbaka batteriet (med sönderknöglad kartong eftersom jag slängt det i pappersinsamnlingen) och fick ett nytt efter 2 dagar som funkar. Bra och snabbt jobbat!
 
Jag beställde varor från Zebra Media för en vecka sedan. Bland annat Canon 300/4L IS och Canon 24/2.8. På båda objektiven stod det på varubeskrivningen att de har dessa i lager.

Men när jag ringde för ett par dagar sedan, så sa de att 24/2.8:n kom till dem just precis, men att 300/4L fanns tyvärr inte med i den sändningen. Istället sa de att de ska få den med en sändning nu på torsdag.

Varför skriver de att de har varorna "i lager", när de uppenbarligen inte har det? När jag bläddrar lite på deras sajt, verkar det som om de "har" varenda pryl i lagret, till och med de allra dyraste teleobjektiven. Men ringer man och frågar så har de inte det. Låter lite mysko...


Ett plus får de dock om de lyckas få fram en 300/4L IS till i morgon, som utlovat, då inget annat företag verkar få tag på några exemplar före nyår.
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Varför inte då göra som Dustin gör, en sida för privatpersoner och en för företag? Kan man undra...
Det tog Dustin sisådär 7-8 år innan de gjorde så :)

Eftersom ZebraMedia lever i något Ambro-tillverkat skal är det väl inte helt otroligt att det skulle medföra en ökad kostnad att ha en sajt till, det kanske helt enkelt inte är motiverat att låta kunderna bära den kostnaden för att få mer skräddarsydd information.

Vill förresten också passa på att hylla ZebraMedia. Jag beställde en blixt (430EX) från dem i torsdags mot postförskott och hämtade ut den på lokal pressbyrå i fredags mindre än 24h efter att jag beställde.

Delvis ska väl posten ha en eloge (ty jag har aldrig varit med om ett så snabbt postförskott) men det var otroligt roligt att få blixten innan helgen.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

fhe skrev:
Det tog Dustin sisådär 7-8 år innan de gjorde så :)

Eftersom ZebraMedia lever i något Ambro-tillverkat skal är det väl inte helt otroligt att det skulle medföra en ökad kostnad att ha en sajt till, det kanske helt enkelt inte är motiverat att låta kunderna bära den kostnaden för att få mer skräddarsydd information.

Vill förresten också passa på att hylla ZebraMedia. Jag beställde en blixt (430EX) från dem i torsdags mot postförskott och hämtade ut den på lokal pressbyrå i fredags mindre än 24h efter att jag beställde.

Delvis ska väl posten ha en eloge (ty jag har aldrig varit med om ett så snabbt postförskott) men det var otroligt roligt att få blixten innan helgen.

Finns väl ingenting som säger att man måste ha två sajter egentligen. Skulle ju räcka med att ha köpvillkor för företagare och köpvilkor för privatpersoner.

Sen tror jag inte så mycket på att man riktar sig till företagare i första läget, de har ju ex. priser inkl moms. Så varför då nödvändigtvis ha köpvillkoren utformade efter det?
 
Beställde för första gången från dem häromdagen, en pd70x. Fick den 2 dagar efter jag beställt. K(c)anon!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Finns väl ingenting som säger att man måste ha två sajter egentligen.
Att jag tog för givet att det var "sajt" som menades var just för att det är så dustin/dustinhome fungerar. Men visst har du rätt i att det går att lösa, men gissningsvis inte i det skal som Ambro tillhandahåller och gör man inte sina egna grejjer eller har tillräckligt mycket pengar för att kunna beställa det man vill så får man ibland leva med vad man får.

Skulle ju räcka med att ha köpvillkor för företagare och köpvilkor för privatpersoner.
Jo, men hur viktigt är det? KKL gäller ju oavsett vad som står på sajten om det är privatpersoner.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.