Annons

ZebraMedia

Produkter
(logga in för att koppla)

PITCH

Aktiv medlem
Nu har de gjort det igen..... överträffat sig själva.
Vilken service detta företag har, fantastisk !

Beställde ett batteri från dem i fredags... Idag (måndag) har jag hämtat ut det.

Har beställde från dem 2 gånger tidigare och alla paket har kommit fram blixtsnabbt.

Förra gången skakade de fram ett objektiv som enligt deras hemsida inte fanns.. vilket det tydligen gjorde endå.

Ära och berömelse åt killarna (och ev tjejerna) på ZebraMedia !!!
 
kan även jag rekomendera dessa trevliga personer.

beställde ett sigma 18-50ex med lite backfokus-problem. svarar snabbt på supporten, inga problem.

förövrigt,toksnabb leverans.

+++++
 
Instämmer

Jag har beställt av Zebramedia ett par gånger. Mycket snabb leverans och tevligt bemötande i telefon/epost.

Ska definitivt beställa från dem igen.
 
Instämmer!

Kan bara hålla med. Beställde min Canon 5D vid 15-tiden på torsdag förrförra veckan och kunde hämta ut den på Posten dagen efter! Detta när ingen av de stora butikerna hade kameran i lager. Dessutom var det ju väldigt bra pris.

Okej, det är kanske lite synd att det är tyska varor, men det påverkar ju endast manualen. Jag laddade ner en engelsk manual istället.

Toppbetyg till Zebra Media!
 
Re: Instämmer!

capojava skrev:


Okej, det är kanske lite synd att det är tyska varor, men det påverkar ju endast manualen. Jag laddade ner en engelsk manual istället.

Toppbetyg till Zebra Media!

Nja, påverkar det verkligen endast manualen? Är det inte så att den 3-åriga reklamationsrätten som finns i den Svenska konsumentköplagen inte gäller vid världsgarantin?
 
Jo, det är bara att hålla med. En gång när jag beställde grejor från Zebra Media så kom sakerna fram i brevlådan tom innan epost-bekräftelsen att det var skickat!

johan
 
För övrigt kan jag till viss del instämma i berömmet ovan. Dock med ett viktigt förbehåll: Jag fick ett mycket trevligt bemötande i telefon, NÄR JAG TILL SLUT FICK TAG I NÅGON. Vilket tog ca en vecka med regelbundna påringningar. Det tycker jag inte hör hemma i ett postorderbaserat serviceföretag. Det fick mig till slut att vända mig till Hegethorns istället, kostade mig några hundra till, men där svarar de direkt i telefon.

Mvh Magnus
 
Ja just det ja... att inte glömma.
Mycket trevliga i telefonen.

Mycket service inriktade. På de företaget verkar det som om kunden ALLTID har rätt.... även när denne har fel :)

Magnus... de kanske inte är så många på de företaget. de kanske inte hann att svara på telefon för att de hade så mycket paket att skicka ;)

Är någon av dem månne medlemar här på FS ?
 
Ingen svarar?

Ledsen om vi inte altid har hunnit med att svara, men ibland får vi även många besök från lokala kunder i Nyköping som gör att vi få svårt att hinna med. Om ingen svarar så skicka ett mail med telefonnummer så ringer vi upp så fort vi kan.
 

Bilagor

  • zebramedialogomamut.jpg
    zebramedialogomamut.jpg
    2.9 KB · Visningar: 1,253
Re: Re: Re: Instämmer!

Dajo skrev:
Hur menar du nu?

Är inte helt säker på detta, men jag tror inte man har 3-årig reklamationsrätt på en vara som köps utanför Sveriges gränser alternativt importeras utifrån, eftersom de inte omfattas av den svenska konsumentköplagen.
 
Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Är inte helt säker på detta, men jag tror inte man har 3-årig reklamationsrätt på en vara som köps utanför Sveriges gränser alternativt importeras utifrån, eftersom de inte omfattas av den svenska konsumentköplagen.

Men produkten är köpt av ett svenskt företag och Canon har samma garanti på alla grejor som är inköpta i europa eftersom det ses som en och samma marknad.

Om det är som du säger, så faller många produkter på detta - El-gigantens kylskåp från italien, Sibas DVD-spelare från Korea, bilar från USA osv.
 
Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Är inte helt säker på detta, men jag tror inte man har 3-årig reklamationsrätt på en vara som köps utanför Sveriges gränser alternativt importeras utifrån, eftersom de inte omfattas av den svenska konsumentköplagen.

Nejdå, i så fall skulle vi inte har någon som helst reklamationsrätt på några elektroniska prylar osv.

Självklart gäller den 3åriga reklamationsrätten på allt du köper i Sverige.

Däremot kanske inte Canon Sverige tar sig an parallellimporterade prylar utan att man måste skicka dom till zebramedia som sedan skickar till tyskland.

Men reklamationsrätt har man, alltid.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

stoltz skrev:
Men produkten är köpt av ett svenskt företag och Canon har samma garanti på alla grejor som är inköpta i europa eftersom det ses som en och samma marknad.

Om det är som du säger, så faller många produkter på detta - El-gigantens kylskåp från italien, Sibas DVD-spelare från Korea, bilar från USA osv.

Verkar ändå inte stämma riktigt. Hur kommer det sig då att Zebramedias köpvillkor på flera håll avviker från den svenska konsumentköplagen? Läs igenom deras köpvillkor och ni kommer att förstå vad jag menar.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Verkar ändå inte stämma riktigt. Hur kommer det sig då att Zebramedias köpvillkor på flera håll avviker från den svenska konsumentköplagen? Läs igenom deras köpvillkor och ni kommer att förstå vad jag menar.

Och eftersom konsumentköpslagen står över deras vilkor så spelar det ingen roll vad dom skriver där.

Varför skule just Zebramedia inte omfattas av Svensk lag när tex Cyberphoto gör det?
Produkterna är ju tillverkade på samma ställe och man vänder siig båda till svenska kunder.

Du kan inte ha läst hela deras vilkorssida eftersom det längst ner står:
17.3 För det fall dessa allmänna villkor skulle vara oförenliga med tvingande lag, exempelvis konsumentköplagen, skall dessa villkor anses förändrade i enlighet därmed.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

Dajo skrev:
Och eftersom konsumentköpslagen står över deras vilkor så spelar det ingen roll vad dom skriver där.

Varför skule just Zebramedia inte omfattas av Svensk lag när tex Cyberphoto gör det?
Produkterna är ju tillverkade på samma ställe och man vänder siig båda till svenska kunder.

Du kan inte ha läst hela deras vilkorssida eftersom det längst ner står:
17.3 För det fall dessa allmänna villkor skulle vara oförenliga med tvingande lag, exempelvis konsumentköplagen, skall dessa villkor anses förändrade i enlighet därmed.

Jodå, jag såg den paragrafen. Men varför inte följa svensk lag direkt i sina köpvillkor? Nåja, det kanske är en fråga för Zebra Media själva.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

mange78 skrev:
Jodå, jag såg den paragrafen. Men varför inte följa svensk lag direkt i sina köpvillkor? Nåja, det kanske är en fråga för Zebra Media själva.

Därför att man även säljer till företag som lyder under köplagen som till skillnad mot Konsumentköpslagen är dispositiv.
Dvs man får ha sämre vilkor än vad köplagen säger.

Köplagen gäller mellan 2 näringsidkare samt mellan privatpersoner.

Svårare än så är det inte...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Instämmer!

Dajo skrev:
Därför att man även säljer till företag som lyder under köplagen som till skillnad mot Konsumentköpslagen är dispositiv.
Dvs man får ha sämre vilkor än vad köplagen säger.

Köplagen gäller mellan 2 näringsidkare samt mellan privatpersoner.

Svårare än så är det inte...

Varför inte då göra som Dustin gör, en sida för privatpersoner och en för företag? Kan man undra...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.