Jag har en liknande upplevelse med en ljudlimpa från JBL. Det är ett elände när företagen inte själva har service i egen regi.
Jag hade kontakt med JBL-supporten i ett långt ärende. Svårt att förklara ljudproblem i text. När de till dlut trodde sig ha förstått och uppdaterat mjukvaran på distans utan resultat hänvisade de mig till Elgigqnten där jag köpt produkten, och att jag skulle referera vårt pågående ärende.
Sagt och gjort.
Maskinen lämnades in, och kom tillbaka. Men felet bestod.
Ny vända i ärendet med JBL. Ny vända till Elgiganten. Efter en tid fick jag meddelande att jag kunde hämta ut den. Inget fel funnet. Och att jag dessutom skulle betala en undersökningsavgift.
Jag frågade om de verkligen hade kollat i JBL- ärendet där det stod att maskinen skulle ersättas med en ny. Nä, de hade ingen tillgång till JBLs ärendesystem!!!
Jag vägrade hämta ut maskinen och krävde att få den utbytt.
Den åkter med mycket knorr återigen in på service. En tid senare fick jag till slut en ny limpa, och den funkar som den ska.
Ja detta hade ju inte mycket med konstiga färger i sökaren på en Nikon att göra. Men då det ärendet till slut löste sig tänkte jag att det är okej med lite eftersnack om liknande situation. Ett systemfel där excelarks-optimering av företag går före kundvärdet.