Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Z3 firmware 1.02!

Produkter
(logga in för att koppla)
seitoho skrev:
Contents of update
Corrected the following problems:
1. The horizontal line noise appears along the top of image is dark.*
2. Delay in the built-in clock
3. System error appears or operation of switches is not accepted when capturing continuously.
4. The card capacity decreases if the 1GB SD memory card is formatted. (No problem with a card of 512MB or less.)

Aningen kryptisk information tycker jag.

Punkt 1 låter intressantast, vågar någon sig på en förklaring/gissning vilket problem man har rättat ?
 
Helt klart kryptiskt. Hittade ingen dokumentation rörande 1.01 för att se vad som är uppdaterat från 1.00.

Ev kan det vara dom problemen som några har skrivit om i en annan tråd.
Men det låter inte riktigt så.

Om man backade upp och tittade i "roten" på den domino-databasen som dom har sina firmware releaser i så hittar man till dom andra kamerorna, men inget om 1.01...

http://download2.minoltaeurope.com/OpenMind/Technic/SWFW/mswdipho.nsf/

Kan dock säga att uppgraderingen funkade bra, men jag ser inga stora skillnader. Dock tycker jag (subjektivt och säkert påverkat) att autofokusen är lite med exakt, framförallt när det är lite ljus.

//TH
 
måste påpeka att min af funkar mkt mkt bättre och gisses vad mycket snabbare den är med 1.02!
iofs uppdaterade jag från 1.00 direkt upp till 1.02 så jag vet inte om det är 1.01 som ska ha kredit för af fixen.

förresten tack för länken ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.