Annons

Ytterligare objektiv frågor, Cannon EOs 350

Produkter
(logga in för att koppla)

kent.nilsson11

Avslutat medlemskap
Börjar kännas lite tjatigt nu.
Har letat objektiv (zoom) till min Canon EOS 350d, och läst många inlägg om detta ämne.Och jag är imponerad av den kunskap som florerar här.

Hade väl egentligen bestämt mig för ett Sigma 70-300DG APO.
Tills jag satt och bläddrade i erbjudandet som följde med kameran, och där finns ett Canon EF 70-200 f/4L USM, som verkar lovande.
För att spä på villrådigheten ytterligare så läste jag Jesper Ekvalls artikel om EF 70-300/4-5.6 IS USM med bildstabilisator. Får erkänna att pulsen höjdes en aning när det står rekommenderat ca:pris 6400:-
.Lite mer än jag tänkt mig men det kanske är värt att lägga lite extra..eller?
Någon som kan hjälpa mig slå in den sista spiken i kistan så jag med gott samvete kan gå o köpa mig ett objektiv med zoom

Ska du ha Canon är 70-200 f/4 det givna valet. Men Sigmas 70-200 f/2.8 kanske också ska övervägas. Canonoptiken får du för runt 6000 ny med cash-back, Sigman är ungefär 2000 dyrare, större och tyngre... Jag sitter i ungefär samma sits som du och har precis samma kval samt en sigma 70-300 DL som refens. Den är inte bra!

Per

Jag har ett EF75-300 och den är inte någon höjdare på digitalkameran (jämfört med min 70-200/2,8). Kan inte tänka mig att 70-300 skulle vara mycket märkvärdigare optiskt sett. Den är nog i klass med Sigman du nämnde och skulle förmodligen ligga ganska lika i pris om det inte var för IS och USM. Jag skulle satsa på 70-200/4. Skärpan är betydligt bättre på det.

jag kör med Canon 350 och canons 70-200/4 objektiv..
klockrena bilder :) mkt nöjd! finns dock ett aber... inget objektivfäste som standard på objektivet, vilket kan behövas om man inte har ett starkt stativ att fästa allt på. Resultatet blir dock lite framtungt, men i övrigt ett underbart objektiv med resultat som är otroligt.

Kan maila en bild om du vill med canon350 och objektivet så får du se.

en adress att skicka bilden till vore bra... och att mailboxen är hyfsat tömd.. dock kommer ingen tiff bild på 30 MB...

alltid skönt att kunna se vad saker kan prestera.. nu var bilderna inga fototekniska mästerverk, mer bara så att du fick se skärpan och kvaliten

men vill man fotografera fästingar på 10 km avstånd så räcker ju inte detta objektivet, allt hänger på vad man ska ha det till

Så sant så

Kul att se bilder taget med det objektiv man är intresserad av.
Det är ju inte alltid man kommer nära det man vill fotografera och inte alltid man vill vara nära heller. Speciellt när man fotograferar folk, så blir ju bilderna bättre när dom inte är medvetna om att man tar bilden.Och barn springer ju alltid iväg ifrån en.
(Nu smyger jag ju inte omkring o fotar folk jag inte känner)

Jag kör med Canon 350D och har ett 70-200/4. Ett alldeles utmärkt objektiv som aldrig gjort mig besviken, klara och tydliga bilder med utmärkt skärpa. Rekommenderas

haha.. jao... jag såg att Canon tillverkar ett objektiv 1000mm om jag minns rätt för 990000 kronor

tillverkas endast på beställning... vägde 20 eller 40kg... undrar om ett staivfäste följer med.. haha

Kalle_B skrev:
jag kör med Canon 350 och canons 70-200/4 objektiv..
klockrena bilder :) mkt nöjd! finns dock ett aber... inget objektivfäste som standard på objektivet, vilket kan behövas om man inte har ett starkt stativ att fästa allt på. Resultatet blir dock lite framtungt, men i övrigt ett underbart objektiv med resultat som är otroligt.

Kan maila en bild om du vill med canon350 och objektivet så får du se.

Maila gärna bild
[email protected]

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar