Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ytterligare en fototävling

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja men nu är du väl kritisk.... man kan ju vinna en årsprenumeration på ders tidning "Svensk Vindkraft". Måste vara bland det mest åtråvärda priset i en fototävling på länge.... ;)
 
Känns mer som om alla som slipper deras medlemstidning är vinnare.

"Fullständiga bildrättigheter övergår till Svensk Vindenergi och Svensk Vindkraftförening."
 
Folk gör dagligen saker dels för sig själv & dels för andra för annat än pengar. tro det eller ej för alla är inte pengar det viktigaste som finns.
 
Jag har inget emot att det är lite "dåliga prispengar". Jag vill gärna behålla kontrollen över min bild så enkelt är det.
 
Folk gör dagligen saker dels för sig själv & dels för andra för annat än pengar. tro det eller ej för alla är inte pengar det viktigaste som finns.

Det jag reagerar över är att vinkraftsföreningen vill ha allt. Inte bara vinnarna utan allt. Roffa är tydligen helt ok. Själv har man har inte ens rätt att ev. sälja bilden till något annat företag längre. Alla bilder och alla rättigheter, mitt mitt mitt! Allvarligt...
 
Vi på FS kanske ska arrangera tävlingen "Sveriges bästa vindkraft"? Vi bjuder in alla landets elbolag och låter dem leverera el till oss under ett år. Sedan korar vi vinnaren, priset kan t ex vara en fin bild på deras huvudkontor.

Givetvis övergår alla rättigheter för den levererade energin till FS medlemmar. Utan någon ekonomisk ersättning.
 
Det jag reagerar över är att vinkraftsföreningen vill ha allt. Inte bara vinnarna utan allt. Roffa är tydligen helt ok. Själv har man har inte ens rätt att ev. sälja bilden till något annat företag längre. Alla bilder och alla rättigheter, mitt mitt mitt! Allvarligt...

Då är det ju så enkelt att man inte deltar. Har så svårt att förstå varför folk är så rädda för dessa tävlingar, deras tävling deras regler som i så många andra tävlingar mm, man kan välja att inte deltaga.
 
Vi på FS kanske ska arrangera tävlingen "Sveriges bästa vindkraft"? Vi bjuder in alla landets elbolag och låter dem leverera el till oss under ett år. Sedan korar vi vinnaren, priset kan t ex vara en fin bild på deras huvudkontor.

Givetvis övergår alla rättigheter för den levererade energin till FS medlemmar. Utan någon ekonomisk ersättning.


Ja, så kan dom själva välja att gå med eller inte, men nu riktide sig ju inte den här tävlingen till specifikt proffsfotografer eller har jag missat nått ? är det så att bara dom som redan tar massa betalt för sina bilder ska få möjligheten att visa upp dom offentligt ?
 
Då är det ju så enkelt att man inte deltar. Har så svårt att förstå varför folk är så rädda för dessa tävlingar, deras tävling deras regler som i så många andra tävlingar mm, man kan välja att inte deltaga.

Jag reagerar på girigheten och över att man, om man inte läst allt, frånsäger sig alla rättigheter. Bilden blir helt obrukbar! Använder du bilden själv så är du helt plötsligt olaglig och kan stämmas.
Är det vettigt? Tror du verkligen att det är så vindkraftsföreningen har tänkt sig att det ska vara? Visst kan dom få fylla sin bildbank men jag vill fortfarande ha rätt till min egen bild.
 
Självklart är det valfritt att delta i tävlingar men man kanske vill ändra villkoren, som många tycker är idiotiska.

Jag tror inte det vare sig snålhet eller rädsla som irriterar de flesta som opponerar sig utan just villkoren för bildrättigheterna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.