dofmeister
Aktiv medlem
Kom med ett motbud på tusenlappen (det tar han!), och se till att bli bjuden på middagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JoWFS) (Graylingman skrev:
Linda, rätta mig om jag har fel!
Visst är det väl fortfarande så att om man under ett år tjänar mindre än ett visst belopp behöver man inte skatta alls? Kan tänka mig att det i så fall kanske skulle kunna vara aktuellt för trådstartaren som ju går på gymnasiet.
//Anders
Ja, sa ar det. Men man har ocksa ratt att gora avdrag for alla utgifter man haft for att fa dessa inkomster fran sin hobby. Dvs kostnaden for inkop av kamera, objektiv, film, minneskort, dator... Sa det lar knappast bli nan skatt att betala pa de femhundra i alla fall!Popcorn skrev:
Det finns sedan skattereformen i början av 90-talet ingen nedre gräns för när hobbyinkomster är skattepliktiga. Detta betyder att hobbyinkomster är skattepliktiga från första kronan
madsen1 skrev:
Vem säger att den "fotograf" som kostar xx000kr levererar bättre? Jag har sett skräck exempel från en etablerad fotograf här i Lidköping.....
Tror han finns på fotosidan också ;-)