Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Yashica MolfoReflex

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag undrar om nån vet vad en Yashika Molforeflex som tillverkades i 50-talet i en begräsad upplaga på 400 st. kostar i dagsläget?
Kameran är i perfekt kondition med läderväska och jag undrar vad jag skulle kunna få ut av den.

Här är en genväg till artikeln på fotosidan om den:
http://tryggt.www.ylvawikland.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=19112
Det står att det beställdes 1000 st. av Molanders men det gjordes bara 400 st.

Mvh

Ivan

400 kr prutat och klart. Jag står för frakten! ;-)
 
Vad jag hittat på nätet skulle det vara samma kamera som Yashicaflex 6x6, vilken tillverkades i 5-6 olika utföranden. Enligt den tyska PREISFÜHRER är värdet av dessa kameror 70-90 euro. Denna tyska prisförare brukar dock ligga lite väl högt så 50 euro kan nog vara ett riktmärke. Men då ska den nog vara perfekt i skick. Dessa av Molanders Foto i eget namn beställda kameror kan ju i samlarkretsar betinga ett högre värde, just pga att de försågs med namnet MOLFO före REFLEX, och att det inte finns så många? Men det får de som känner till bättre svara på.

Edit: T.ex finns en enklare kamera som tillverkades av Zeiss i en mindre upplaga och bara såldes i Sverige. Denna brukar betinga ett värde av några tusenlappar i samlarkretsar, trots att den i princip kan jämföras med en simpel toycamera.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.