eatfrog
Aktiv medlem
andgi skrev:
Det är inte alls så konstigt för sannolikt så blir en massa variabler som var 32 bitar i 32bits binären 64bitar i 64bits binären och tar följaktligen dubbelt så mycket plats i cachen => en mindre del av datamängden för plats i cachen => mer cachemissar => programmet går långsammare.
Mjah, nä det är inte konstigt egentligen, men för gemene man verkar det som om "fler bittar = snabbare" är det som gäller.
andgi skrev:
Jag vill bara avsluta med att säga att Solaris som desktop inte alls är så ohyggligt som det kan verka - iaf inte så länge man undviker CDE (som verkligen _är_ ohyggligt .
Mja jo, skillnaden mellan solaris och t.ex linux blir juh inte så stor (visuellt sett) ifall man byter bort CDE.
Men i mitt tycke är alla sun möss jag använt rätt så jobbiga, och tangentborden är inte så underbara heller. Och ifall man vill ha ett bra grafikkort (eller framebuffer som det heter i den världen) så får man punga ut REJÄLT med kosing. ATI junket som finns i dom billiga varianterna är inget att ha för seriösare saker. Sen är det juh det med programvaran.. (Visserligen finns gimp vilket fungerar helt fint.)
/Henri (fast i datorträsket sen -86)