Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.tuushop.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Organisationen WOT (Web of Trust) varnar för denna site. Den har fått lägsta betyg i alla sammanhang som säkerhet mm.

Det dyker rätt ofta upp kinesiska webbsiter med extremt låga priser. För ett tag sedan fanns det en site som sålde fabriksnya Harley Davidsson för 35.000:- och Canon 5D Mk II för 8.500:-

Om jag skulle gå in i en liten butik på en bakgata någonstans och bli erbjuden en 5D för 8.500:- skulle jag omedelbart tänka "Undrar var den är stulen någonstans". Och samma på nätet. Orimligt låga priser är - jaaa, just orimliga. Så det sunda förnuftet får hjälpa en att bedöma seriositeten i anbudet.

Dessa bedrägerisiter försvinner ganska fort, men innan dess är det tyvärr många som skänkt pengar till de kriminella element/organisationer som ligger bakom siten.

Därmed inte sagt att det är fel att köpa fotoprylar (och annat) direkt från Kina. Ett tips jag gärna delar med mina kollegor här på Fotosidan är att kolla in den engelska varianten av eBay. ( www.ebay.co.uk ). Går man in och kollar under "Photography" finner man massor av kinesiska företag som under lång tid sålt till västeuropa. De har oftast genomfört flera hundra affärer och fått positiva utvärderingarna fån köparna.

Mvh
Thorsten
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.