Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.robertwhite.co.uk

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som har handlat från ovanstående i England?
Vad finns i så fall att säga om dom?

Jag har handlat från dom några gånger och det har funkat smärtfritt. Jag vet att andra har haft problem med betalningar. Men jag har kört med kreditkort och UPS och då har jag varje gång haft grejjerna dagen efter. En gång skickade dom fel sak, men det rättade dom till utan kostnad för mig.

Gör en sökning så hittar du fler åsikter i ämnet.

Någon som har handlat från ovanstående i England?
Vad finns i så fall att säga om dom?

Har handlat två gånger från dem. Har även haft telefonkontakt ett antal gånger och min erfarenhet är mycket bra. Jag beställde en saker för ca 45000 kr en tisdag eftermiddag kl 14, paketet kom kl 11 dagen efter. På köpet sparade jag 11500 kr! (detta var ca två år sedan)

Jag har handlat ett objektiv och blivit mycket bra bemött. Däremot funkade det inte att betala med kort, så jag fick betala med banköverföring, och det tog rätt lång tid innan det blev något. Men det får man skylla på någon av respektive bank.
Värt att notera är att de inte direkt är snabba med att svara på mail, men det är väl en kulturell fråga.

Jag har handlat ett objektiv och blivit mycket bra bemött. Däremot funkade det inte att betala med kort, så jag fick betala med banköverföring, och det tog rätt lång tid innan det blev något. Men det får man skylla på någon av respektive bank.
Värt att notera är att de inte direkt är snabba med att svara på mail, men det är väl en kulturell fråga.

Jag har en annan erfarenhet än du, men det varierar säkert från gång till gång. Mina mail blev besvarades snabbt och det var inga problem att betala med VISA. Att få telefonkontakt med dem var inte heller svårt. Jag kommer inte ihpåg namnet på den jag pratade med, men jag fick förtroende för det företaget genom honom.

Jag har en annan erfarenhet än du, men det varierar säkert från gång till gång. Mina mail blev besvarades snabbt och det var inga problem att betala med VISA. Att få telefonkontakt med dem var inte heller svårt. Jag kommer inte ihpåg namnet på den jag pratade med, men jag fick förtroende för det företaget genom honom.
Anledningen att jag inte vill sköta sånt här per telefon är att det kan ske en del missuppfattningar om man inte är en van talare av engelska. Inte att man säger fel, men att man kanske glömmer bort massa saker som man tänkt fråga om för att man har hela huvudet fullt av att få ut det på skaplig engelska. Och då är jag ändå ganska bra på engelska. I skrift har man tid på sig att formulera sig och fullt ut begripa vad den andra parten har att säga.

Tillägg: Jag föredrar faktiskt att göra affärer per mail även på svenska av samma anledning.

Jag hade lite problem med betalningen då det var ett kreditkort och de hade haft en del bedrägerier. Jag fick ringa upp dom och bekräfta att jag var jag och fick läsa upp kreditkortsuppgifterna. Sen blev de lite misstänksamma över leveransadressen då jag ville ha paketet levererat till mitt arbete. Jag kanske skrev lite otydligt så det inte framgick att det var till mitt arbete.

Jag blev hela tiden vänligt bemött och de svarade snabbt på mail och telefon, så det blev två dagars fördröjning. En kompis som hade vanligt bankkort och leverans till hemadress, hade inga problem.

Trots lite strul, så kan jag tänka mig att handla av Robert White fler gånger. Trots allt så var kontrollen för att förhindra bedrägeri.

/Gunnar

Jag tror att dom har bytt betalsystem sedan en tid tillbaka. Numera så betalar man via "Sagepay" vilket gör att iallafall för mig så får man använda bankdosan för att bekräfta att kortet är ok.

Dammar av denna tråden lite med en enkel fråga.

Kan man se hur mycket frakten blir när man handlar från robert white?

Dammar av denna tråden lite med en enkel fråga.

Kan man se hur mycket frakten blir när man handlar från robert white?

Ja, i steg 2. Lägg det du ska ha i korgen, klicka sedan vidare, fyll i "customer code" välj fraktsätt. Klart. Det är först i steget efter det som du verkligen beställer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar