Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.nikkor.com

Produkter
(logga in för att koppla)

thansen

Aktiv medlem
Den 18 Mars 2008 firade Nikon 75-årsjubileum sen det första Nikkor-objektivet introducerades 1933. I samband med detta tänker man skapa en ny hemsida med information om Nikkorobjektiv och dess användning www.nikkor.com (sidan finns ännu inte i skrivande stund).
källa
Som synes planeras denna sida lanseras före mars (2008) månads utgång.

Det finns även vissa rykten på nätet att detta inte är det enda som kommer att ske - kanske man tänker släppa någon nytt - vem vet???

Klantigt att missa datumet. De borde naturligtvis ha lanserat sidan och eventuella nya produkter just den 18:e. Men å andra sidan så kan man då misstänka att det är just nya produkter på gång, för det schemat är nog bökigare att hålla än det för sidan.

Hoppas på produktsläpp! Hade ju inte varit fel med några fasta objektiv till min D40 nu när sommaren närmar sig.

Eller så är det bara en historik över hur duktiga de har varit förut.

Looped skrev:
18:e har kommit och gått. Varken produktsläpp eller sajten funkar?

Nu står det nåt om att sajten lanseras i April nån gång, om jag fattat rätt. Så vi får väl hålla oss till tåls ett tag till.

Ärligt talat så tror jag faktiskt ingenting om detta, skall man lansera nya objektiv så gör man nog inte i detta "format". Men hoppas och önska kan man ju. Nya ljusstarka och moderna på 28mm, 35mm och 50mm samt en uppdatering av 300mm F4 med VR eller 400 f5.6 med VR för oss som inte har ruskigt feta plånböcker.Men nej, tror inte att de kommer nu, inom några år kanske ;-)

"Under construction" står det uppe till höger. Det är en halvt parkerad domän. Parkerad hos Network Solutions.

Läs här om när www.nikkor.com förväntas vara klar. April, nångång.

kan inte annat än att hålla med, sidan känns rätt trist för övrigt,
d3 sidan är betydligt bättre, där kan man ser filmer med fotograferna och lite annat, och givetvis är ju Herr. Klum med

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar