Annons

www.datorhandel.com

Produkter
(logga in för att koppla)

Berit W

Avslutat medlemskap
Jag skulle vilja varna för ett nätföretag som verkar allt annat än seriöst.
Jag fick via en sökning på Pricerunner upp en nätbutik som skulle sälja mitt drömobjektiv till ett hyfsat pris. www.datorhandel.com heter firman. Jag beställde objektivet, betalade det via VISA-kort direkt. Närmare 10 000 kronor blev det. Efter knappt tre dygn ångrade jag mig och mailade ett hävande av köpet. För säkerhets skull åberopade jag ångerveckan...Jag fick något syrligt mail tillbaka om vad jag menade med ångerveckan.Jag har nu efter ca två månader äntligen fått tillbaka mina nära 10 000 kronor och jag tror att Pricerunner gick in och hjälpte till. Berättade för dem om svårigheterna att nå firman. ( De svarade bara på två mail, de svarar inte i telefon och inte på brev.) Firman har tydligen ett annat namn också; Future Design AB och säte verkar vara i Skåne.

Tack, du är inte ensamen, jag fick en Mediafront till datorn (sätter vid brännaren) som kostar 600 kr, men jag fick betala närmare 3000 kr (!) och han vägrade låta mig byta ut den trots att han gjort fel..

Nu känner jag ju inte till ditt specifika fall, men varor som butiken normalt inte har i sitt sortiment omfattas inte av ångerrätt. Det framgår ju dessutom tydligt i försäljningsvillkoren hos butiken ifråga.

Ångerrätten kan inte förhandlas bort ur distansavtals lagen. Åtmindstånde inte när kunden är en privatperson.

Nome Nescio skrev:
Ångerrätten kan inte förhandlas bort ur distansavtals lagen. Åtmindstånde inte när kunden är en privatperson.

Nej, det stämmer. Det finns dock enligt distansavtalslagen ingen ångerrätt när det gäller varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Varor som butiken normalt inte har i sitt sortiment ges som exempel i motiven till lagen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar