Annons

Worst case scenario...

Produkter
(logga in för att koppla)
Söndag kväll !!!!!!

He he... Var helt slutkörd efter drabbningen så jag har som hastigast fört över bilderna till datorn...

Hur gick det då...
Hela kalaset började med att jag imorse kom på att jag inte packat mitt extra minneskort och jagar upp mig som en tok kring det. Helt putts väck, hittade det inte och blev på grund av det sen..
Kom till platsen på utsatt tid men ändå sist. Går och hejjar på alla och tar mig sedan till platsen för plåtningen och inser där att, va f*n... inget ser ut som jag målat upp i huvudet eller som det vi stod och tittade på i mörker?! för en vecka sedan då jag var och rekade... Gjorde ju inte direkt att jag slappnade av mer. Mina skisser var ju bara att kasta!
Men eftersom jag testade in mig på blixtarna i veckan som var hemma så kändes riggningen ändå bra och jag hade ändå en grund ide jag kunde jobba med från mina skisser, (kort och gott så blev allt spegelvänt med lite modifieringar som jag fick testa mig fram på). MUA tog god tid på sig vilket gjorde att jag fick extra tid att justera blixtar m.m. Den extra tiden var priceless!

När väl blixtar och annat var riggat så langade jag upp datorn för att testa så att det funkade att backa bilderna till datorn (eftersom jag inte hade ett extrakort så ville jag backa till burken, just in case..) jaha och vad händer då! Av helt oförklarlig anledning ville inte datorn acceptera kameran?! JAHA!
Men igen... tack för att man har smartphone... langade igång internet delning på mobilen så min Win 7 dator kunde ladda hem drivare för kameran (har haft den inpluggad i burken tidigare men gnäll datorn ville väl fråga om lov av Gates eller nån innan det var ok...) Utan att drivare tankades hem eller nåt så behövde datorn bara internet så funkade allt! Ett j*vla mysterium...
Whats next? Jo min lightroom var inte uppdaterad, humm BRA! Herr fotograf kan inte titta på sina RAW bilder i datorn (kör sony och behöver minst version 3.3 på lightroom).
Lite snabbt fick jag hem trotjänaren IrFan view + lite pluggins, BAAAMMM där satt den.
Phuu förberedelse klara!
Drog igång spotify och fem min senare kom modell, mua och kläddesignern i släptåg. Phuu igen!
Ett test foto, mua kolla smink, lite smink justeringar, 15 min senare körde vi igång.

Modellen var ny på detta och kläderna riktade sig mot lite mulligare tjejer med då en lite mullig modell. Lokalen var kass, helt värdlös så som det var förberett. Man kunde inte gå var man ville eftersom golvet var så dåligt så man fick balansera på plankor och det är inte det första jag vill tänka på när jag plåtar! Jag vill koncentrera mig på modellen, bilden, poserna, ljus m.m. utan att vara livrädd från att gå igenom golvet!

Det blev 5 uppsättningar kläder med små variationer på miljö och poser. Kändes inte som att det finns så mycket poser som en mullig modell kan göra utan att se tjock ut eller för den delen riskera att trilla genom golvet i en mörk miljö...

Vi fick några schysta bilder på varje set och uppdragsgivaren var mycket nöjd.

Var jag nöjd?
Nja... jo under de förutsättningar som fanns så kunde det nog inte bli så mycket bättre. Modellen var oerfaren (vem var inte det förresten) och skötte sig exemplariskt!
Att vara i en mörk byggnad med mörka träväggar (ladugård) med svarta/mörka kläder.... Bad combination!

Bilder kommer!
 
Fick precis idag reda på att bilderna är godkända och nu skall sättas i användning.
Här är de jag tyckte blev bäst:

Vad tycks?
 

Bilagor

  • Set1_1_800.jpg
    Set1_1_800.jpg
    18.4 KB · Visningar: 166
  • Set1_4_800.jpg
    Set1_4_800.jpg
    19.3 KB · Visningar: 166
  • Set3_1_800.jpg
    Set3_1_800.jpg
    16.6 KB · Visningar: 166
  • Set5_1_800.jpg
    Set5_1_800.jpg
    13.6 KB · Visningar: 165
Ville bara säga att du verkar gjort ett bra jobb under omständigheterna. Jag blev ju nervös bara av att läsa summeringen här med alla käppar i hjulet! Så att det ens blev några bilder den dagen är ju bara positivt enligt mig. =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.