Annons

Wiskey i glas

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag måste tacka för alla bidrag som hittils kommit in. Jag skickar dom vidare så får vi se hur det blir. Tack än en gång.

Pelle

Johan K skrev:
Och Göran, sänk kameran en bit så du fotar mer framifrån.
Hmmm.... Det har du rätt i. Jag höjde kameran lite för att inte få bakre ytan precis i främre glaskanten... skulle ha sänkt den istället.

Eller som whisky-fotografen sade: "Nu skall vi Scapa lite"...

Äh, förlåt, kunde inte låta bli. Det är sent, dags att gå och sova... =)

Hade jag haft en digital systemare så hade jag kunnat fota Ardbeg i ett riktigt whisky glas.

Förresten, Earl grey till höger, Laphroag till Vänster :)

Här äähr en whischkybild till... Fhast Eearl Greyjj, whischkyyn e schluut...

Har ni tähänkt på huuur khrånglitt pfoootoschåpp äähr ejjäntlighen? Schiitschvårt...

;)

Bilagor

• 991-00940.jpg
    991-00940.jpg
    7.9 KB · Visningar: 232
Göran, när du har skaffat mer whisky (whiskey lämpar sig bättre, faktiskt), testa att blanda en hot toddy. Det är fiina grejjer seddu. Blanda hett vatten, lite Whiskey, lite citron, och ett par skedar brun farin i ett stort glas. Slår fint det :)

Jag har faktiskt lite whiskey. Jag dricker bara Laphroaig (till nöds andra sorter från Islay), men jag har fått en liten flaska Jack Daniels. Nu vet jag vad jag ska göra med den, tack för tipset, Walle. :)

Jo jag är Islay-dyrkare också, fast Jag dricker helst Lagavullin. Fast en och en annan Ardbeg och Laphroag slinker också ner.

Fast JD är perfekt för att göra Hot Toddy på. Fast ta inte så mycket citron, eftersom den är ganska så sur i sig själv. En del gör hot toddy helt utan citron, det är en smaksak. Det är i alla fall extremt gott när man är förkyld. :)
Varning bara, man somnar fort :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar