Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wiskey i glas

Produkter
(logga in för att koppla)

Egel

Aktiv medlem
Hejsan

Vi är en kompisförening www.sverker.com som varje år ger ut en smalingsskiva till medlemmarna som medlemarna själv får välja låtarna på. Årets skiva heter "Sverker On The Rocks" och ska självklart prydas med ett wiskeyglas med isbitar i.

Jag försökte plocka ihop nåt som såg ut som en hemmastudio (plåtar annars nästan bara sport och natur) men det blev bara skit. Gammal videolampa med fel färgtemp mm mm. Har varit runt på nätet och försökt hitta nån bild i hyfsad storlek och upplösning( minst 300dpi) men inte hittat någon.

Jag tänkte nu höra om nån här har en bild vi skulle kunna använda. Det är en helt ideel förening och jag kan garantera att bilden inte används i annat syfte. Som tack kan jag nog fixa fram en skiva som tack och skicka över.

MVH
Pelle

Senast ändrad:
Låter intressant. Tror jag ska brygga lite te när jag kommer hem i kväll och se om det går att få till någon bild. :)

Det låter som en utmaning.. Vilken färg vill du ha på bakgrunden ?

Ett förslag är ju att ha just wiskey i glaset.. man kan ju alltid dricka upp den efteråt :)

Svart bakgrund är väl att föredra?

Svart eller vit. Hade väl tänkt vit från början, men svart kanske inte är så tokigt.

Hej igen.

Jag har pratat med "ordförande" :) och de vill hälst ha vit bakgrund. Men om det kniper går det nog med svart oxå skulle jag tro.

Det finns ju även isbitar som ersatts av riktiga "rocks" dom har ju fördelen att dom inte smälter av fotoljuset.

Allvarligt talat, vad kommer skivan att bli känd för? låtarna eller för att det inte är whiskey i glaset på omslaget?

Tja, om man skall ta en bild på whisky så kommer man att se på bilden om det är något annat tror jag. Luta ett glas med den ädla varan så fastnar det liksom en hinna på glasets insida. Gissar på att té inte beter sig så. Och är det såpass nära så är det nog bra och ha rätt sak i glaset, och så får man ju chansen att dricka upp det efteråt ;)

Tyvärr utan is, men ganska fin ändå. Det är faktiskt Glenmorangie, mot solnedgången....

Bilagor

• glenmorangie kopiera.jpg
    glenmorangie kopiera.jpg
    40.8 KB · Visningar: 445
Den var fin, Gunnvor.

Finessen med äppeljuice är att då kan man dricka upp wiskeyn innan själva fohtohgrafherhandhet :)

Okej, kan ni avgöra? Vilken är äkta Laphroaig, och vilken är Earl Grey?

Bilagor

• whiskey.jpg
    whiskey.jpg
    23.9 KB · Visningar: 266
Ska ta några bilder med isbitar också, men jag måste frysa några först. Upptäckte att jag inte hade några...

Jag tror också på Earl Grey till höger. Och Göran, sänk kameran en bit så du fotar mer framifrån.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar